איראן הפסיקה אספקת נפט לסוריה. מה מאחורי?

אתר החדשות הערבי – "אל-מודון" חשף בדיווח שפורסם בסוף שבוע שעבר את הסיבה לכך שאיראן הפסיקה לשלוח נפט למשטר אסד , למרות הצורך הדחוף שלו בכך, במיוחד בשעה זו.

אתר החדשות טוען כי  "נראה שהפסקת איראן לספק למשטר אסד נפט מעידה על כך שהיא ויתרה על התחייבויותיה הכלכליות כלפי המשטר ".

האתר ציין כי הפסקת שליחת הנפט של איראן למשטר אסד החריפה את משבר האנרגיה באזוריםשונים במדינה, שכן שעות קיצוב החשמל הוארכו.

האתר הוסיף, "יש מי שרואים שאיראן כבר לא מתלהבת מיצוא נפט למשטר אסד , כי היא לא משלמת לה במטבע חוץ, אלא משלמת על מה שהיא קונה באמצעות חוזי השקעה ארוכי טווח באזורים שבהם היא שולטת."

האתר ציטט חוקר המתמחה בענייני איראן , ד"ר מוחמד עבדול מג'יד, שאמר: "הסנקציות האמריקאיות דחפו את איראן להמשיך להפיק את הנפט שלה, כשהיא לא מצאה מי יקנה, במקום להפסיק את ההפקה שלו, שיגרמו לה הוצאות כספיות כבדות כאשר ירצו לחדש את ההפקה , לכן החליטו שעדיף  לשלוח את הנפט הזה למשטר אסד ".

והוא הוסיף, "מכיוון שאמריקה העלימה עין מיצוא הנפט החלקי של איראן , יחד עם חידוש שיחות הגרעין בווינה, זה הוביל לעלייה בייצוא הנפט לסין, והשעיית האספקה ​​למשטר הסורי, בניסיון לגייס מטבע קשה".

ראוי לציין כי העם האיראני סובל מרעב, עוני ואבטלה עקב מדיניות ממשלת איראן להוציא מיליארדי דולרים על מיליציות חוצות גבולות שלה בסוריה , תימן, עיראק ולבנון.

הדו"ח חושף מדוע איראן הפסיקה לשלוח נפט למשטר אסד

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות