בית הקברות למטוסים שנחשף על ידי גוגל ממחיש את מצב הכלכלי של איראן

גוגל מפות זיהתה "בית קברות" של מטוסים בנמל התעופה מהרבאד בטהרן, שבו המטוסים השחוקים הללו משמשים כדי לספק חלקי חילוף לשאר צי האוויר האיראני שאיראן לא יכולה לקנות עקב הסנקציות.

זה הפך קשה מאוד לכל דבר על הגלובוס להיעלם מבלי שייחשף על ידי לווייני הצילום של "גוגל מפות", שצילמה לאחרונה תמונה של מספר רב של מטוסים אזרחיים איראניים בנמל התעופה מהרבאד בבירת איראן, במה שתואר כ"בית קברות" של מטוסים שהפכו ל"שעירים לעזאזל" כאשר חלקיהם משמשים להפעלת מטוסים איראניים אחרים הסובלים ממחסור בחלקי חילוף עקב הסנקציות שארצות הברית הטילה על טהראן מאז פרישת ממשל דונלד טראמפ מהסכם הגרעין ב-2018.

פרסום תמונות של מספר רב של מטוסי נוסעים המאוחסנים יחד בפינת נמל התעופה מהרבאד בטהרן עורר את תשומת הלב והסקרנות של מספר רב של משתמשי אינטרנט ברחבי העולם.

התמונה האחרונה מציגה את בית הקברות של המטוסים בטהרן
התמונה האחרונה מציגה את בית הקברות של המטוסים בטהרן

תמונת אוויר של "בית הקברות של המטוסים" פורסמה על ידי משתמש בשם ג'רמיה בהרמי בחודש שעבר ב-Reddit. תמונה זו נכללה ,זמן קצר לאחר שפורסמה, במדור "תוכן ותמונות מדהימים" של Reddit, שם מצאה חן בעיני יותר מ-10,000 משתמשים.

בתמונה ניתן לראות כ-20 מטוסים אזרחיים בגדלים שונים, המוחזקים בפינת נמל התעופה הבינלאומי מהרבאד בבירת איראן.

על פי דיווח של השבועון האמריקאי "ניוזוויק", תמונה זו מציגה בבירור את "המציאות העצובה" של הצי האווירי השחוק של איראן, שכן בתמונה נראים רבים מהמטוסים המושבתים הללו עקב בעיות טכניות או מחסור בחלקי חילוף שחונים במגרש חניה בשדה התעופה.

צילום אוויר נוסף של בית הקברות של המטוסים האירניים
צילום אוויר נוסף של בית הקברות של המטוסים האירניים (קרדיט לתמונות: גוגל מפות)