היאכטה הענקית של פוטין בורחת מגרמניה "מחשש לסנקציות"

בתקופה שבה המערב מאיים בסנקציות נגד רוסיה אם תפלוש לאוקראינה, היאכטה ,בבעלות נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עזבה את מימי גרמניה בעיצומם של שיפוצים , מחשש לסנקציות, כך מדווח עיתון גרמני.

היאכטה הענקית בשם "גריספל" יצאה מנמל המבורג בגרמניה בפתאומיות לפני שהסתיימו השיפוצים שהיא עוברת, כך לפי העיתון הגרמני " בילד ".

מהעיתון נמסר כי עדיין לא ברורה סיבת המהלך, אך היאכטה, בשווי 100 מיליון דולר, הועברה ממימי גרמניה לקלינינגרד, שהיא חלק משטח רוסיה, על רקע החשש שהיא תושפע מהסנקציות שהמערב מאיים על מוסקבה במקרה שהיא תפלוש לאוקראינה.

בשנה שעברה הגיעה היאכטה להמבורג, גרמניה, כדי לעבור תיקונים ושינויים, כולל הוספת שתי מרפסות קדמיות והגדלה של פלטפורמת השחייה.

היאכטה, באורך של כ-82 מ' , מצוידת בחדר כושר, סלון הכולל פסנתר, ספרייה ובריכת שחייה מקורה.

יציאת היאכטה ממימי גרמניה התבצעה בזמן של מתח גובר בין רוסיה למערב בנושא אוקראינה, למרות הכחשותיה שהיא מתכננת פלישה לקייב. מוסקבה פרסה יותר מ-100,000 חיילים סמוך לגבולה עם אוקראינה, ושלחה שש ספינות תקיפה לים השחור.

המערב איים על רוסיה בסנקציות שיפגעו אפילו בפוטין אישית.

בריטניה הודיעה ביום חמישי כי העבירה חוק המאפשר לה להחמיר את משטר הסנקציות שלה נגד רוסיה, במטרה לסייע להרתיע את מוסקבה מלפלוש לאוקראינה. 

רוסיה מואשמת בריכוז עשרות אלפי חיילים בגבול אוקראינה כהכנה לפלישה שארצות הברית מעריכה שתקרה ממש בקרוב. 

מוסקבה מכחישה את ההאשמות הללו, ואומרת שיש לה את הזכות לפרוס את כוחותיה בשטחה כרצונה. במקביל, רוסיה קושרת את ההסלמה להשגת ערבויות לביטחונה, כולל התחייבות שאוקראינה לעולם לא תצטרף לנאט"ו, שהמערב מסרבים להתחייב.