איראן הקימה מיליציה ימית לפיגועי טרור בים האדום ובים הערבי

האופוזיציה האיראנית חשפה מידע לפיו איראן גייסה לוחמים ממדינות הפרוקסי שלה והכשירה אותם לבצע פיגועים ימיים נגד ספינות העוברות באזורי המזרח התיכון השונים , הים התיכון והים האדום בואכה הים הערבי. כוח הטרור הימי כפוף למשמרות המהפכה האיראנים הדואג למימון מתאים , הנחייה מבצעית והקצאת משימות.

על פי אותו מידע כוח קודס פתח מחנות אימונים באיים פארור וקשם (فارور وقشم) שבים הערבי (המפרץ הפרסי) שם ,במתקנים מיוחדים וייעודיים, עוברים המגוייסים את האימונים הימיים העיקריים בטרם ייצאו למשימות הטרור שלהם.

כמו כן נודע כי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים הקימו מפקדה ייעודית בתימן שתפקידה לגייס לוחמים למיליציה הימית המיוחדת שהקימו  אותם ושאיראן שולחת לשטחה כדי לעבור קורסי הכשרה ימיים מיוחדים יחד עם לוחמים שגוייסו בעיראק , סוריה ולבנון . גורמי אופוזיציה טוענים כי במחנות האימונים על אדמת איראן נמצאים גם מגוייסים ממדינות אפריקה.

من 60 صفحة ومدعوما بالصور.. تقرير يكشف تدريب مرتزقة داخل إيران لتنفيذ هجمات بحرية

לאחר סיום ההכשרה הימית הלוחמים חוזרים למדינותיהם להתארגן על הקמת כוח פעולה מתאים שימתין לקבל את משימותיו ישירות ממפקדת כוח קודס המרכזית באיראן.

האתר בו מקבלים הלוחמים את הכשרתם כלוחמי קומנדו ימי נקרא "האקדמיה למדע וטכנולוגיה ימית" ע"ש חמינאי  (  أكاديمية خامنئي للعلوم والتكنولوجيا البحرية) הנמצא בעיר זבא קנאר (زيبا كنار ) על חוף הים הכספי במחוז גילאן ( جيلان ), שבצפון איראן.

היוזמה להקמת כוח פרוקסי שיבצע משימות ימיות בכל מרחבי המזרח התיכון הגיעה אחרי חיסול הגנרל סולימנאני בתחילת 2020  לאחר שהתברר שכוחות הפרוקסי היבשתיים שלהם הפסיקו להניב את התוצאות המקוות והצורך לפצות על הירידה המפתיעה, וכדי להישאר רלוונטיים באזור ולעמוד ביעדים האסטרטגיים שהיתוו לעצמם.
גורמי אופוזיציה מעריכים כי כוחות הפרוקסי הימיים יתרכזו בתחילה בעיקר בחופי תימן המערביים , אזור הים האדום, בו ינסו לזנב בספנות הבינלאומית .
כרגע את פעולות הטרור הימי במרחבי הים האדום מצפון למצרי באב אלמנדב מבצעים לוחמים חות'ים בהצלחה ירודה בלבד.

ההחלטה להתמקד ,בתחילה, באזור הים האדום, נובעת בעיקר מהימצאות קווי אספקה פעילים המעבירים נשק,תחמושת וציוד לחימה אחר מאיראן לסומליה ומשם לחופי תימן. על פי מה שהתפרסם באמצעי התקשורת העולמיים, סירות קטנות , הנקראות דאו , המשוטטות במימי מפרץ עומן ,נכנסים בחשאי לנמל ג'סק , שהוא אחד הנמלים החשובים ביותר במערך אמצעי הלחימה לכוחות הפרוקסי ומטעינים  בין היתר,  טילים , מוקשים ומוקשים ימיים , חלקי כטב"מים וציוד לחימה אחר שיצאו ממפעלי התעשיה הצבאית האיראנית של משמרות המהפכה.

איראן מכינה לעצמה קלפי מיקוח חשובים לקראת "ערבוב הקלפים" החדש שיתבצע באזור לקראת החתימה על הסכם הגרעין המחודש עם ארה"ב ומדינות המערב , קלפים שיאפשרו לאיראן להמשיך להחזיק בגרונם של מדינות הפרוקסי שלה אפילו אם כלפי חוץ יראה שהם וויתרו על כך במסגרת ההסכמים החדשים.

אכן, זמנים חדשים מגיעים לשייט האזרחי ברחבי הים האדום , עובדה שגם המדינות השוכנות לחופי הים האדום הפנימו וכבר החלו בתרגילים ימיים נרחבים שנועדו לשפר את התיאום בין הכוחות במקרה של ניסיונות פיגוע על ידי גורמי טרור ימי "לא מזוהים".

כתבות נוספות בנושא: