נכשל הניסיון להחזיר לתפקוד את הלוויין האירופי "סנטינל-1 בי"

סוכנות החלל האירופית נכשלה היום בניסיון נוסף להחזיר לתפקוד את הלוויין סנטינל-1 בי, אחד הלוויינים החשובים ביותר במעקב אחרי פני השטח של כדור הארץ שהפסיק לשדר לפני קרוב לחודש.

לוויין החישה מרחוק סנטינל-1 בי הוא חלק מתוכנית קופרניקוס של האיחוד האירופי למעקב אחרי כדור הארץ במטרה לאסוף מידע שעוסק בין השאר בהגנה על הסביבה, בשינויי אקלים ובאסונות טבע. הוא שוגר באפריל 2016, שנתיים אחרי אחיו התאום סנטינל-1 איי.

ב-23 בדצמבר, הפסיק הלוויין לשלוח מידע ובסוכנות החלל האירופית העריכו כי התקלה קשורה ליחידת כוח וכי היא עלולה להיות משמעותית ביותר לגבי המשך תפקודו. עד כה, נכשלו כל הניסיונות להפעיל את מערכת החשמל מחדש, כולל היום. "כל הבדיקות ההכרחיות לזהות את מקור התקלה ולתקן אותה נמשכות", נמסר מסוכנות החלל האירופית. "הלוויין נותר בשליטה, מערכת הבקרה התרמית פועלת כשורה והתמרונים הרגילים במסלול מבוצעים כשגרה".

התקלה החמורה פוגעת במדענים, במוסדות ציבור ובתעשיות שונות שמסתמכים על המידע החיוני שמגיע מהלוויין. במצב הנוכחי, הסריקות של כדור הארץ מתבצעות על ידי סנטינל-1 איי בכל 12 יום, במקום שישה ימים. "יש לנו ירידה של כ-50 אחוז מהמידע לעומת המצב קודם לכן", הסביר ד"ר פנגיוטיס קונטוריס, החוקר הראשי של שירות למעקב ולניווט בקוטב. "זה עניין של ביטחון עבור מי שמנווטים במים שורצי קרח".

Sentinel-1 - Overview - Sentinel Online

Sentinel-1 - Satellite Description - Sentinel Online - Sentinel Online

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונה: EESA