מזכיר המדינה בלינקן על הסכם הגרעין: איראן ביקשה ערבויות שלא ניתן לתת

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אישר, ביום רביעי, כי אחד הדברים שאיראן ביקשה מארצות הברית הוא ערבויות שהיא לא תפרוש מהסכם הגרעין שוב.

בראיון לפודקאסט "הצל את העולם", אמר בלינקן: "הממשל שלנו לא יכול לתת ערבות כוללת ורצינית כזו. הנשיא ביידן בהחלט יכול לומר מה הוא יעשה או לא יעשה כנשיא כל עוד איראן נשארת מחויבת לעסקה אבל אנחנו לא יכולים לחייב נשיאים עתידיים". וזה אחד הדברים שאנחנו מדברים עליהם".

"נראה לאן נגיע. אבל הנה האמת: נשאר לנו מעט מאוד מהמסלול כדי לראות אם נוכל לחזור לציות הדדי, כי מה שקרה הוא שהאיראנים התחילו מחדש פעילויות מסוכנות רבות בגלל הנסיגה האמריקאית מההסכם", הוסיף שר החוץ האמריקני.

"הם לומדים יותר, בונים יותר ידע ובונים יכולת גדולה יותר לפרוץ מהר יותר. וגם אם נחזור לכל המגבלות תחת העסקה, נגיע לנקודה שבה לא נוכל להחזיר חלק מיתרונות העיסקה".

"הבעיה הנוספת שיש לנו היא שהם מעשירים מספיק חומר לרמות גבוהות מאוד", ציין בלינקן, "אנחנו מגיעים לזמן הפריצה עכשיו וזה באמת מדאיג".

"אז אנחנו עובדים קשה מאוד על זה. אנחנו חושבים שזה האינטרס של ארה"ב והאינטרסים של בעלות ברית ושותפינו לראות אם נוכל לחזור להסכם, אבל אני חושב שנדע זאת רק בשבועות הקרובים ."

بلينكن يطالب إيران بالعودة للاتفاق النووي قبل أن تعود أمريكا - رأي اليوم

קרדיט: ראי אליום