בקורת עקיפה קשה נגד אוזלת ידם של הרוסים במניעת המתקפה אמש בסוריה

אמש הותקפו 3 אתרים בצפון סוריה על ידי גורמים לא מזוהים.

אף גורם לא נטל אחריות לתקיפה עד כה.

כנהוג במקרים כאלו בעבר האצבע המאשימה הופנתה לעבר ישראל שמטוסי הקרב שלה הם אלו שבצעו את המתקפה על 3 האתרים בצפון סוריה.

אלא שכאן לא פסקה הביקורת. היא גם הופנתה,אמנם באופן עקיף, אך קשה שלא להבין למי היא מופנית.

גורמים בסוריה,שלא ברור מי עומד מאחוריהם, פרסמו את המפה הבאה תחת הכותרת:

"מפקדת חטיבה 47 שהותקפה נמצאת רק כ-100 ק"מ מסוללת טילי האס-400 הרוסית "

למעשה מאחורי פרסום המפה טמונה בקורת חריפה ביותר מצד גורמים אירנים ומהחיזבאללה הטוענים כי את התקיפות אמש בצעו האמריקאים והבריטים באמצעות ירי של טילי קרקע-קרקע שנורו מצפון ירדן וכי האתרים המותקפים נמצאים בטווח יעיל של סוללות טילי הנ"מ הרוסים החדישים מדגם אס-400 שבקלות יכלו ליירט אותם עוד לפני שהכו במטרותיהם.

כך למשל במפה שלעיל מסומן המרחק בין מחסני התחמושת ,שבמפקדת חטיבה 47 שריון שהושמדו ,לבין סוללת האס-400, המוצבת בשדה התעופה חמימים שליד עיר הנמל לטקיה בצפון מערב סוריה,והמרחק אינו עולה על כ-100 ק"מ מה שאומר שסיכול הטילים האמריקאים היה בטווח היעיל של האס-400 . 

אגב,טענות שכאלו עולות שוב ושוב אחרי כל התקפה על מטרה צבאית בסוריה שהושמדה למרות ניסיות הסורים למנוע זאת.

כאמור רוב הדיווחים טוענים כי התקיפה בוצעה בכלל על ידי ישראל ואף הוצגו תמונות ברשתות החברתיות של פצצות חודרות בונקרים שפגעו במחסני התחמושת האירנים במפקדת חטיבה 47 .

ככל הנראה האירנים מנסים להרוויח פעמיים בטענותיהם אלו. האחד לא להכיר בכך שזאת היתה פעולה ישראלית ,שהרי מי זאת ישראל הקטנה מול המעצמה האזורית מאירן ? והשני שזה לא כזה בושה להיות מותקף על ידי המעצמה הגדולה בתבל מה עוד ש-" לא היו להם נפגעים"-לדבריהם.

כמו כן האירנים מנסים להניע בכל דרך את הרוסים להעניק לכוחותיהם הפועלים בסוריה מטריה אווירית לא רק בתקיפות נגד דאעש והמורדים אלא גם יגנו עליהם מפני תקיפות ישראליות או אמריקאיות .

האמריקאים תוקפים שוב ושוב כוחות אירנים במזרח סוריה המנסים לנתץ קווים אדומים שארה"ב הכריזה עליהם בחלק זה של סוריה.

כתיבת תגובה