תוך פחות מחודשיים מתו יותר מ-15 קצינים סורים בכירים בנסיבות מסתוריות

דפים ואתרים נאמנים למשטר אסד אבלו יותר מ-15 קצינים בכירים – מקולונל ואילך – שנהרגו, מתחילת אוגוסט האחרון ועד היום.

רוב הקצינים הללו מתו בנסיבות מסתוריות או ללא סיבת מוות מוצהרת, ואת מות חלקם קשרו לנגיף הקורונה בגלל המגפה המשתוללת.

 חלק מהאתרים לא הסתירו את הפתעתם ממקרי המוות הללו, במיוחד כאשר מדובר בקצינים שמילאו תפקידים רגישים וחשובים, בין אם במוסדות הצבא, הביטחון והמודיעין, במיוחד בעשר השנים האחרונות, שכן הם מילאו תפקיד מרכזי בפעולות של דיכוי, מעצרים וחיסולים, בנוסף להשתתפות חלקם בקרבות המתמשכים בין המשטר לכוחות האופוזיציה.

רשימת שמות השוטרים החשובים ביותר וסיבות המוות המצורפות (לפי דוחות המוות שהוציאה המערכת):

בבוקר הראשון באוגוסט האחרון נהרג תא"ל פואד שעבאן בנסיבות מסתוריות, ונעלם ימים ספורים לפני פרסום מותו. שעבאן היה מפקד מבצעים בדיביזית הקומנדו – 15 הנמצאת תחת פיקודו של מאהר אל. -אסד. שעבן הוא מהאזור הכפרי של מחוז טרטוס.

ב-15 באוגוסט מת קולונל מוחמד מאמון אל-ח'דר כתוצאה מ"מחלה לא ידועה". הוא היה קצין חשוב בסניף הביטחון המדיני (מוחאבארת) בעיר חלב. הוא בא מהעיירה "כפר סיינה" באזור הכפרי הדרומי של אידליב.

קולונל מאמון חאדר.jpg

מוחמד מאמון אל-חדר

ב-17 באוגוסט נפטר קולונל אחמד אל-עבאס מ"קורונה", ימים ספורים לאחר שהוכנס להסגר, והוא הגיע מהאזור הכפרי של מחוז דיר א-זור.

כמו כן, באותו יום מת אל"מ מופאק אג'יב לאחר שנדרס על ידי משאית קלה, שהופיעה לפתע בדרך לבית החולים הצבאי בעיר לטקיה ופגעה בקולונל ולאחר מכן המשיכה במהירות ועדיין לא אותרה. אג'יב היה בן 50, ובא מהכפר "אל-סבאחי" באזור הכפרי של ג'בל, והשתתף עם צבא אסד ברוב קרבותיו במהלך המרד הסורי.

Fouad Shaaban.jpg

פואד שעבן

 ב-22 באוגוסט, הוכרז על מותו של תא"ל באדיע נדים הולא, כתוצאה מ"התקף לב" פתאומי. הולא הגיע מהעיר ג'אבלה שבמחוז לטקיה. על פי מקורות מקומיים, ישנם ספקות לגבי מותו, שהיה בזמן שרבים מבני משפחתו חלו בקורונה, והם משרתים בצבא המשטר. משפחת "הולא" נהנית מהשפעה רבה, ורוב צעיריה משרתים במיליצית "ההגנה הלאומית" בנפות לטקיה וטרטוס.

קולונל Mowaffaq Ajeeb.jpg

קולונל מוופאק אג'יב 

בתקופה שבין 18-26 באוגוסט מת תת-אלוף דוקטור מוסטפא דרוויש מ"הקורונה". הוא היה מנהל בית החולים הצבאי בדמשק, והיה מעורב במעצרם והיעלמותם של אינספור אנשים, במיוחד מאזור אלע'וטה.

בליל ה-26 באוגוסט מת האלוף אדיב ג'אבור מ"התקף לב". הוא היה בן 60, והגיע מהאזור הכפרי של מחוז לטקיה. ג'בור היה מנהל אגף התחבורה הצבאית.

בליל ה-30 באוגוסט מת תא"ל עדנאן אבו ראס, והוא הגיע מהאזור הכפרי של מחוז א-סויידה, ואין פרטים על מותו.

בבוקר ה-2 בספטמבר מת תא"ל ע'סאן סאלח "מפציעות חמורות כתוצאה מתאונת דרכים שעבר שבועיים לפני כן", והוא מגיע ממחוז טרטוס.

סאלח היה ראש ועדת החקירה באגף הביטחון הצבאי (293), והוא אחראי על ביצוע עינויים של עשרות צעירים וצעירות בתוך הסניף.

כמו כן, באותו יום, תא"ל מחמוד ח'ליפה מת מ"התקף לב" ובכמה אתרים נכתב שמת מקורונה. ח'ליפה הגיע מלטקיה.

בליל ה-5 בספטמבר מת תא"ל עימאד ח'דור, כתוצאה מ"מחלה לא מוגדרת". ח'דור מגיע מטרטוס.

בליל ה-11 בספטמבר, מת קולונל אחמד ג'מיל בלול מ"התקף לב". באלול מגיע מנפת לטקיה. הוא ממשפחתו של האלוף אחמד מוחמד בלול, ששמו הוזכר בסנקציות של ארה"ב מאז 2017, ומי שפוטר ע"י המשטר בשנה שלאחר מכן מתפקידו כמפקד חיל האוויר וההגנה האווירית והוא הועבר לחקירה.

Blool22.jpg

קולונל אחמד בלול 

ב-16 בספטמבר נפטר תא"ל עיסא מערוף, מבלי לציין את סיבת המוות. הוא היה ממחוז טרטוס.

שמונה בחודש אחד

בחודש מאי האחרון נהרגו שמונה קצינים, כולם מערי החוף הסורי, בהם שני קצינים בדרגת אלוף ושלישי בדרגת אלוף משנה, ושאר חמשת הקצינים בדרגת תת-אלוף. והקצינים הם:

*- קולונל עלי איסמעיל, באזור מסקן אל-דימאס באזור הכפרי של דמשק. הודיע ​​שנהרג בידי תוקפים אלמונים.

*- תא"ל עמר מחפוז, מהמחלקה לביטחון מדיני בטרטוס, שנרצח בעת שחזר לביתו בפרבר תשרין.

*- תא"ל מעאן אדריס, מדיביזיה 4 בפיקודו של "מאהר אל-אסד", נהרג מול ביתו, מבלי שאף גורם לקח אחריות לחיסול.

*- תא"ל ת'אר ח'יר בק, עובד במודיעין חיל האוויר, נהרג מירי צלף מול ביתו באזור אלזהרה בדמשק.

rebellious.jpg

תת-אלוף ת'אר ח'יר בק

*- אלוף-משנה עלי ג'ומבלט, מדיוויזיה 4 ואחד מאנשי פמלייתו של מאהר אל-אסד, שנהרג מירי צלף באזור "יעפור" ,באזור הכפרי של דמשק, וידוע במעורבותו בהוצאות להורג בשטח ובהסתערות על בתים במזרח גאוטה ובכל האזורים הכפריים של דמשק ואחריותו למעשי רצח ועינויים.

*- קולונל סומאר דיב, העובד כחוקר בכלא "סדנאיה" ומעורב בביצוע רציחות בעינויים, כתוצאה מירי מול ביתו בשכונת "טיג'רה" בבירה דמשק.

*- האלוף סולימאן מוחמד חלוף, מנהל המכללה למקצועות הקשר בחומס, שמת גם הוא בנסיבות מסתוריות.

 *- האלוף איברהים אל-שאמאלי, שמת מ"מחלה", ומגיע מאזור ספיטה בנפת טרטוס.

קצינים אחרים בתקופות שונות

לא חלף חודש ,במהלך השנה הזו ,מבלי שהיה חיסול של קצין בנסיבות מסתוריות.

בסוף יוני, למשל, התפשטה הידיעה על הריגתו של תא"ל חית'ם מוחמד עותמאן, קצין משטר אסד, מבלי לציין סיבות ברורות למוות, שחלק מהמשקיפים ייחסו את מותו לנגיף ה"קורונה".

עותמאן בא מאחד הכפרים באזור "קרדחה" שבאזור הכפרי של לטקיה, ובעוד מקורות ציינו כי עותמאן היה בכיר באקדמיה להנדסה צבאית בחלב, פעילים אמרו כי הוא היה מנהל בית החולים הצבאי בחומס, וכמה מקורות הכחישו זאת ואמרו כי השמות רק דומים ומדובר בשני אנשים שונים.

ב-13 בינואר השנה נהרג קצין בכיר בכוחות המשטר בעיר ג'בל, בנסיבות מסתוריות. אל-נימר מגיע מעיירת הגבול אל-דנה, באזור הכפרי של מחוז אידליב.

בשנים האחרונות, הינו עדים להרג והיעלמותם של קצינים בכירים רבים שמילאו תפקיד בולט בהפרות האכזריות נגד סורים, ביניהם, למשל: תא"ל עלי חוזאם, תא"ל עיסאם זוהיר א-דין, האלוף עלי דיב, תא"ל מחמוד מעתוק, מנהל כלא סדניה, ולפניו האלוף טלעת מחפוז- מנהל הכלא ועוד רבים אחרים.

013889105347032.jpg

עיסאם זהרדין ועלי חוזאם

נותרה פתוחה השאלה האם משטר אסד עומד מאחורי החיסולים של קציניו ובכירי הממשל שלו, במטרה למחוק כל ראיה המוכיחה את מעורבותו בהרג, עינויים והתעללות נגד אזרחים סורים במהלך שנות המרד. כך עשה המשטר בעבר עם הקצינים החשודים בפרשת רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק. חרירי: ע'אזי כנעאן, ג'מה ג'מה ורוסתום גזאלי.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות