ספינת ריגול איראנית בבניה התהפכה במספנה בנמל בנדר עבאס

ספינת מלחמה בבנייה עבור הצבא האיראני בשם "טלאיה" – "طلائية" התהפכה במספנת הצבא בבנדר עבאס, והרגה איש חיל הים.

על פי אתרי אינטרנט איראניים, ספינת הניטור והריגול "טלאיה" הייתה בתהליך בניה. היא איבדה את שיווי המשקל ברציף הייצור מס' 2 של הצי האיראני, בנמל בנדר עבאס, ביום ראשון, והתהפכה שמאלה. בתאונה זו נהרג חייל איראני.

ראוי לציין שהספינה הצבאית הזו היא מטיפוס "מוג'"  – "موج" ונקראה בהתחלה "שיראז", לפני שנקראה "טלאיה". היא שוקלת 1500 טון ויכולה לשאת מסוקים. הצי האיראני החל לייצר אותה ב-2013 , אך תהליך הייצור נעצר למשך זמן רב והתחדש לאחרונה.

אמנם אתר "ארטשיבן" – "ارتشبان", המתמחה בעניינים צבאיים, דיווח כי בודקים כרגע את אפשרות לשקם את הספינה הזו, אך בהתייחס לאירוע זה אמר כי "הבעיה הבסיסית היא שחיל הים איבד בשנים האחרונות ספינות, בשיעור דומה לזה שהוא איבד במהלך המלחמה (עיראק-איראן), בנוסף לזה שאיבד לאחרונה את הספינה האסטרטגית "חארק".

חייל מת
החייל שנהרג

מפקד המפעלים הראשי של חיל הים האיראני, אמיר שיחי, הודיע ​​בעבר בראיון לסוכנות הידיעות פארס כי "60 אחוז מתהליך הייצור של ספינת טלאיה הושלם".            ביוני האחרון הכריז פיקוד ג'אסק של הצי האיראני על טביעת הספינה האיראנית "חארק" – "خارك" , והדגיש כי "המאמצים לחלץ את הספינה חארק עלו בתוהו… הספינה האסטרטגית טבעה".

مياه الخليج تبتلع سفينة إيران الحربية.. غرقت بالكامل – المراقب

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות איראניות

صور جديدة لغرق أكبر سفينة لوجستية بالجيش الإيراني

קרדיט לתצלום הלויין – חברת מאקסאר