משלוח נשק איראני נוסף הגיע למזרח סוריה דרך שטח עיראק

למרות שהיא נחשפה, איראן לא שינתה את שיטת ההטעיות שלה. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח אתמול, יום ראשון, כי משלוח של נשק ותחמושת שהגיע מעיראק למיליציה של טהראן חדר במהלך השעות האחרונות לשטח סוריה,  .

על פי המידע, המשאיות שהובילו את המשלוח פנו לעיר המחוז אל-מיאדין, ממערב לנהר הפרת.

המצפה הוסיף כי המשאיות נפרקו בתוך מחסנים באזור העתיקות של אל-שיבלי.

המצפה גם דיווח כי מדובר במשאיות שהועמסו בירקות כהסוואה, מחשש שיהיו מטרה על ידי ארצות הברית או ישראל.

המיליציות האיראניות ממשיכות להעביר נשק מעבר לגבול סוריה-עיראק. באוקטובר האחרון, משלוח דומה נכנס בשעות לילה מאוחרות דרך מעברים בלתי חוקיים ששימשו את המיליציות המזוהות עם איראן, ופנה לעיר אל-מיאדין באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור, וממנו עבר לטירה העתיקה של אל-רחבה בפאתי העיר, שם אוחסנו כלי הנשק ,כמו תמיד, בתוך אחד הקמרונות העתיקות באתר.

המקורות הוסיפו אז כי המשלוח החדש כלל טילים ומשגרים איראניים קצרי טווח.

בזמנו זה נחשב לתהליך נדיר, שכן משלוחי נשק הוכנסו בשעות הלילה המאוחרות, בעוד שהמשלוחים נכנסו לרוב בבוקר.

טירת אלרחבה (התמונה באדיבות ויקיפדיה):

قلعة الرحبة

תקיפות מתמשכות

ראוי לציין כי מטוסי הקרב של הקואליציה הבינלאומית תקפו מאז ומתמיד, במהלך החודשים האחרונים, אתרי מיליציות איראניות באזור הפרת המערבי בשטח סוריה, לרבות כוחות המזוהים עם מיליציות חיזבאללה העיראקית והלבנונית, חטיבת פתימיון ואחרות .

מנגד, גם חיל האוויר הישראלי הגביר את פעילותו נגד מיליציות איראניות בסוריה במהלך התקופה האחרונה, ואישר הודעה שבה הצהיר שוב ושוב כי לא יאפשר איום איראני בגבול הצפון של ישראל.

ראוי לציין כי נוכחות המיליציות מתרכזת בעיקר בכל אחד מהמעברים הצבאיים הבלתי חוקיים באזורים הכפריים של אל-בוכמאל, שכונת אל-ג'מיעת, שכונת אל-כתף בעיר אל-בוכמאל, בסיס האימאם עלי, אל-עבאס ו כפרי אל-ג'לעא ומיקומים אחרים באזור המדברי של אל-בוכמאל.

מעברי הגבול החוקיים והבלתי חוקיים בין עיראק לסוריה:

معابر رسمية وغير شرعية لخدمة النظام وميليشياته.. تعرف عليها | SY24