צרפת מתלוננת על הדלפות של מסמכים רגישים במצרים

משרד ההגנה הצרפתי הודיע, ביום חמישי, כי הגיש תלונה, ביום רביעי, על "הפרת סודיות ההגנה הלאומית" לאחר הדלפת מסמכים העוסקים בכך שצרפת סיפקה מידע מודיעיני למצרים כחלק ממבצע נגד טרור ששימש את קהיר לתקוף מבריחים בגבול עם לוב.

אתר החדשות "ديسكلوز" – "דיסקלוז" חשף כי משימת המודיעין הצרפתית "Cirly" – "שירלי", שהחלה בפברואר 2016, שובשה על ידי מצרים, שהשתמשה במידע כדי לבצע תקיפות אוויריות נגד מבריחים ולא כדי להילחם בג'יהאדיסטים, כפי שנדרש על ידי כוח המשימה.

"משרד הכוחות המזוינים נקט בצעדים משפטיים לאחר הדלפה מאסיבית זו של מסמכים מסווגים", אמר דובר משרד ההגנה הרווה גרנג'אן במהלך מסיבת עיתונאים, מבלי לציין את מטרת התלונה.

הוא המשיך, "הייתה דליפה של מסמכים המוגדרים כ-"סוד ההגנה הלאומית". הדלפה זכו היא עבירה על החוק (…) מסוכנת מאוד, כי מה שניחשף עלול לחשוף מידע על שיטות העבודה של הצבא. ועלול לסכן את ביטחונם של המעורבים".

האתר דיסקלוז אישר לסוכנות הידיעות הצרפתית ביום חמישי כי לא קיבל שום הודעה שיפוטית.

במקביל, המשרד פתח ב"חקירה פנימית כדי לוודא שהכללים יושמו" על ידי השותפים המצריים, כי "למשימת מודיעין זו יש מטרות ברורות מאוד הקשורות ללחימה בטרור, ואינן נוגעות בנושאים פנימיים", לפי להרב גרנג'אן.

"אנחנו ממתינים לתוצאות החקירה כדי להסיק מסקנות", הוסיף דובר משרד הביטחון מבלי למסור פרטים נוספים.

האתר "גילוי" – דיסקלוז דיווח כי מינהל המודיעין הצבאי וחיל האוויר הביעו את דאגתם מהפרת תהליך זה, כפי שמעיד מזכר שנשלח לנשיאות צרפת ב-23 בנובמבר 2017.

למרות רצונה המוצהר של פריז למקד מחדש את יצוא הנשק שלה באירופה, מצרים היא אחת המקבלות העיקריות של ציוד צבאי צרפתי.

وثائق سرية: تعاون استخباراتي بين فرنسا ومصر أودى بحياة مئات المدنيين في الصحراء الغربية | أخبار سياسة | الجزيرة مباشر

קרדיט לתצלומי אוויר – אלג'זירה