מסר איראני חד לארה"ב: המתקפה על בסיס אלתנף לא כוון נגדכם

האיראנים בהחלט נמנעים מלפגוע באמריקאים על אדמת סוריה מחשש לתגובה קשה . נראה כי גם הפעם ,בתקיפה על הבסיס האמריקאי – אלתנף לא נעשה כל ניסיון לפגוע באמריקאים. על פי התנהגות האמריקאים בתקיפה זאת , נראה כי המסר האיראני נשלח לאמריקאים עוד קודם לתקיפה כדי שחלילה האמריקאים לא יפספסו את עיקר המסר. ואכן האמריקאים קלטו את המסר והגיבו כמצופה.

אגב, גם בעבר, כשהאיראנים תקפו בסיס עיראקי בו שהו חיילים אמריקאים, הם דאגו להתריע מראש לארה"ב שחלילה לא יובן צעדם שלא בדרך שהתכוונו.

המיליצייה הסורית "צבא מג'אויר אל-ת'ורה" – “جيش مغاوير الثورة” , המגובה על ידי הקואליציה הבינלאומית בראשות ארצות הברית, אישרה כי מתקפת המל"טים האחרונה על בסיס הקואליציה המערבית באל-תנף, שבדרום מזרח סוריה , כוונה לעבר בתיהם של הלוחמים הסורים (ולא היה ניסיון לפגוע במבנים של כוחות הקואליציה).

דובר המיליצייה הסורית, עבדול רזאק אל-מוחיא, אמר בהודעה לעיתונות כי המל"טים האיראניים תקפו את בתיהם של משפחות לוחמיו.

הוא ציין כי אין נפגעים בקרב האזרחים והוסיף כי נגרם נזק מוגבל לציוד ומספר בתים נפגעו.

הסנאטור הרפובליקני, מרקו רוביו, סגן יו"ר ועדת המודיעין בקונגרס האמריקני, אישר את אחריותה של איראן למתקפה הישירה על בסיס אלתנף.

רוביו אמר, בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, כי המתקפה "נושאת את כל הראיות לכך שזו הייתה תקיפה איראנית ישירה", וקרא "לא להסכים לתקיפה רק כדי לשמר את התקווה להסכם הגרעין עם איראן".

ביום רביעי שעבר הותקף בסיס אל-תנף, שנמצא בשליטת כוחות הקואליציה הבינלאומית, על ידי מל"טים, ובתקיפה נגרם רק נזק לרכוש, כך הוצהר ע"י הפנטגון.

ראוי לציין כי פיקוד המרכז האמריקני אישר כי על פי דיווחים ראשונים ההתקפה "היתה מתואמת באמצעות מל"טים תוקפים  ואש עקיפה (ירי רקטות)", וכי "אין נפגעים בקרב האמריקאים. אנו מבררים כרגע אצל שותפינו  אם היו להם נפגעים כלשהם".