אל-מיאדין: הבסיס האמריקאי באלתנף הופצץ בטילים ומל"טים

מקורות של אתר החדשות הלבנוני – אל-מיאדין מדברים על תקיפת מגורי החיילים והקסרקטינים הצבאיים בבסיס האמריקאי באל-תנף באמצעות מל"טים ומשגרי רקטות. נגרם הרס למקום וכן פרצו שם שרפות. 

מקורות יודעי דבר גילו לאל- מיאדין כי הבסיס האמריקני באלתנף הופצץ על ידי 5 מל"טים וכן באמצעות משגרי טילים. מטרות ומתקנים צבאיים נפגעו, ושרפות נרחבות פרצו במקום.

מקורות אל- מיאדין ציינו כי עדיין לא התקבל כל מידע על נפגעים בנפש כתוצאה מההפצצה.

המצפה הסורי מצדו דיווח כי נשמעו פיצוצים בבסיס הצבא האמריקאי, על מפגש הגבולות בין סוריה, ירדן ועיראק.

גורמים מיוחדים אמרו לסוכנות הידיעות הרוסית – "ספוטניק " כי שריפה פרצה בתוך הבסיס, כמו גם באחד האתרים ליד הבסיס שנכבשו על ידי חמושים מהמיליציה הנאמנה לצבא האמריקאי. קולות הפיצוצים נשמעו היטב בעמוק במדבר הסורי.

הבאדיה (המדבר) הסורית מהווה מרחב מדברי פתוח , הכולל גם שטח של 55 קמ"ר בשליטה אמריקאית , שעד לא מזמן היה כר פעולה אינטנסיבי לשרידי דאעש.

השטח של 55 הק"מר, המצוי בהגנה של מטוסי קרב אמריקאים, מקיף את בסיס אל-טנף הבלתי חוקי, הנמצא בסמוך למפגש הגבולות סוריה-עיראק-ירדן , בו משתמשים כוחות ארה"ב כמפקדה לחייליהם ולכמה מיליציות חמושות, כמו למשל. "קומנדו המהפכה הסורי" – "مغاوير الثورة السورية".

מגדל תקשורת וכמה נקודות המקיפות אותו, באזור פלמירה, שבאזור הכפרי של מחוז חומס היו נתונים לתקיפה אווירית ישראלית , ביום רביעי האחרון, מאזור אל-תנף, כך טען גורם צבאי סורי.

בעקבות טענה זאת הועלתה השערה כי התקיפות הערב היו למעשה תגמול איראני על התקיפות הנרחבות על אתריהם הצבאיים במזרח סוריה בשבוע האחרון.

מקור פרו שיעי: בהתחשב בכך שישראל השתמשה באזור האסור לטיסה שבשליטת ארה"ב לביצוע פעולות תקיפה נגד כוחות ההתנגדות, התקפות על אל תנף יכולות להיחשב כתגובה לשותפות ארה"ב עם המשטר הישראלי בפגיעה בכוחות ההתנגדות.

שני טילים (או מל"טים מתאבדים) נורו מהשטח הסורי ושלושה טילים (או מל"טים מתאבדים) נורו מהשטח העיראקי. שלושה בסיסים צבאיים של ארה"ב ושני בסיסים השייכים לג'יש-מע'אויר  אלת'ורה (המזוהה עם הצבא הסורי החופשי) הותקפו. לא דווח על נפגעים מהפיגוע.