הייצוא של טורקיה לסוריה עלה על מיליארד דולר תוך 9 חודשים בלבד

שווי הייצוא הטורקי לסוריה מתחילת השנה ועד סוף ספטמבר האחרון הסתכם במיליארד ו-66 מיליון דולר אמריקאי, עלייה של 59% לעומת התקופה המקבילה ב-2020.

סוכנות אנאדולו הציגה נתונים של "משרד המסחר הטורקי" ו"מועצת יצואני טורקיה "במהלך אותה תקופה, שכן שווי הייצוא של טורקיה למדינות השכנות הסתכם ב -14 מיליארד ו -509 מיליון, עלייה של 34.4% ביחס לשנה שעברה.

אתר החדשות Syria TV השיג מ"מועצת היצואנים של טורקיה" את פרטי הייצוא הטורקי לסוריה, שמשתנה בין מוצרי מזון, תעשייה, חומרי בניין ומוצרים מתכלים, כדלקמן:

חומרי בניין מעצבים את צפון סוריה מחדש

צפון סוריה חווה  פריחה חסרת תקדים בתחום הבנייה, בין אם באמצעות פרויקטים של דיור שבוצעו על ידי כמה ארגונים הומניטריים בצפון סוריה, או תושבי האזור עצמם העוסקים בבנייה ושיקום של בתיהם ההרוסים.

שווי יצוא חומרי בניין ומינרלים לסוריה הסתכם ב-153 מיליון ו-787 אלף דולר בתשעת החודשים האחרונים, עלייה של 67 מיליון ו-656 אלף דולר, שווה ערך ל-78.55% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

.jpg

מזון מהווה מחצית מהיצוא של טורקיה

יצוא המזון הטורקי לסוריה גדל, כתוצאת לוואי של קריסה גדולה במגזר החקלאי בסוריה בכלל ובצפון סוריה בפרט, עקב המחירים הגבוהים של צרכי החקלאות והדלק ומיעוט הגשם, בנוסף להיעדר תמיכה ממשלתית בחקלאים.

שווי היצוא הטורקי של דגנים, דיג ומוצרים מהחי, בנוסף לפירות, ירקות ונגזרותיהם הסתכם בתשעת החודשים האחרונים ב-581 מיליון ו-215 אלף דולר, עלייה של 269 מיליון ו-441 אלף דולר, או 86.42% בתקופה המקבילה אשתקד.

עם השתלטות הכוחות הדמוקרטיים הסורים "SDF" (הכורדים) על האזור המזרחי, שהוא מאגר התבואה של סוריה, ועליית מחירי הדלק מאותה סיבה, והתפרצות שריפות רבות בגידולים חקלאיים, חקלאים נטו להימנע מגידול על האדמות שלהם.

לשם גם הלכו חקלאי צפון סוריה לאחר שאיבדו שטחים חקלאיים רבים במסגרת המערכה הצבאית של המשטר הנתמך על ידי רוסיה על ג'בל אל-זאוויה ושאר האזורים הכפריים של אידליב וחאלב, בהם איבדו חקלאים את יבוליהם.

יצוא מגוון

לפי הנתונים שהגיעו לאתר, היצוא כולל בגדים, מיכשור וטקסטיל, בנוסף לחלקים אלקטרוניים וחשמליים, ומוצרים רבים המעידים על מחסור חמור בחומרים וציוד שונים בסוריה.

טבלה זו מציגה את החומרים שיוצאו לסוריה במהלך 9 החודשים האחרונים ואת הגידול בביקוש ביחס לתקופה המקבילה אשתקד:

.jpg