איטליה בוחנת אפשרות להנפיק ויזות זמניות למהגרים כך שיוכלו לנסוע ברחבי האיחוד האירופי.

סגן שר החוץ האיטלקי, מריו ג'ירו, אמר אתמול שאיטליה בוחנת אפשרות להנפיק ויזות זמניות שיאפשרו למהגרים לנסוע ברחבי האיחוד האירופי בצעד שמטרתו ללחוץ על המדינות החברות באיחוד האירופי להקדיש יותר סיוע כדי להקל על איטליה את עוצמת משבר הפליטים. זאת, כאשר עם הגידול במספרי המהגרים החוצים את הים התיכון מצפון אפריקה, איטליה מתלוננת ששכנותיה האירופיות אינן נושאות יחד איתה בנטל.

תוצאת תמונה עבור ‪mario giro‬‏

ג'ירו אמר שאיטליה רוצה להימנע מנקיטת צעדים חד צדדיים אבל היא מתנגדת ליישום הנוקשה של חוקי האיחוד האירופי, לפיהן המהגרים יישארו במדינה הראשונה אליה הגיעו. לדבריו, איטליה אינה מוכנה להפוך לנקודת אי סדר אירופית או להרגיש כמשרתת כי אנחנו מצילים את האנשים. על כן, קבלת החלטה בנוגע למהגרים המגיעים מצפון אפריקה היא אחריות של כל מדינות האיחוד האירופי.

ג'ירו הוסיף שמוקדם מדי מכדי לקבוע מתי יונפקו הויזות למהגרים או מה מספר הויזות שיונפקו. לדבריו, בסמכות הרשויות האיטלקיות המקבלות את בקשות המקלט להנפיק את הויזות הללו.

יצוין, כי על פי נתוני משרד הפנים יותר מ- 93,000 איש, רובם מאפריקה שמדרום לסהרה ומבנגלדש, הגיעו לדרום איטליה מתחילת השנה. זוהי עלייה של 17% מאותה התקופה בשנה שעברה.

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה. 

 

 

כתיבת תגובה