הלבנת הכספים של חיזבאללה בארה"ב. פרטים

בראשון האחרון, ארה"ב הצליחה להניח סוף סוף את ידה אודות אחד מן האנשים המבוקשים ביותר בשנים האחרונות, אלכס סעב -> מקורבו של נשיא וונצואלה, 'ניקולאס מדורו' והאיש שבמשך שנים ארוכות סייע לו לנהל ולקיים מערכת להלבנת כספים והעלמת מיסים, תוך שהוא נחשד כי הוציא מן הרפובליקה הבוליברית יותר מכ-350 מיליון דולר באופן 'בלתי חוקי' – כולל לארה"ב. למרות זאת, המעניין במיוחד הוא כי מעבר לסיוע עבור נשיא וונצואלה, היה אלכס סעב, או בשמו האמיתי, חסן, אחד מבכירי 'אנשי הכספים' של ארגון הטרור חיזבאללה ביבשת 'דרום אמריקה', הוא ניהל את עיקר הפעילות הכלכלית 'הבלתי חוקית' ברשות הארגון באזור, כאשר בין היתר, גם לקח חלק בניהול מערכת היחסים בין ממשלתו של 'מדורו' (וונצואלה) אל משטר האייתוללות באירן. כך לדוגמא – עולה כי חסן תיווך בביצוע עסקאות למכירת נשק בין המדינות.

סעב, בן 49, קולומביאני בעל אזרחות לבנונית ומוכר במגוון שמות, כגון – אלכס, אלכסיי, עלי חסן וראשיד, הצטרף לחיזבאללה בגיל 24 וביצע פעילויות מודיעין אחר כוחות צה"ל במרחב רצועת הביטחון. לאחמ"כ, המחבל השתתף באימוני 'השטח' של הארגון בדרום לבנון ועבר הסבה ליחידה '910', מנגנון 'פיגועי' חו"ל של חיזבאללה. במסגרת העברתו ליחידה הנ"ל, סעב הועבר לאמריקה וביצע משימות מעקב אחר הפעילות באתרים בניו יורק, כולל 'מטה' האו"ם, פסל 'החירות' המפורסם, טיימס סקוור ושדות תעופה מקומיים, הוא התמקד בנקודות 'התורפה' של אותם 'אתרים', וכיצד מתקפה עליהם תוכל להיות הקטלנית ביותר. המחבל פירט את חוזק המבנים -> ואפילו את החומרים אשר מהם האתרים עשויים, כולל את "הנקודות החלשות" שלהם. חסן העביר (מדי שבוע) תצלומים של היעדים האלה. במהלך השנים האחרונות זוהו פעולות דומות של ארגון הטרור חיזבאללה בעיר הבירה – וושינגטון ובערים נוספות, החשד הוא כי סעב אחראי גם עליהן.

במהלך השנים האחרונות, עלי חסן ניסה לחסל את חברו – לאחר שחשד כי הוא סוכן ישראלי, סעב כיוון אליו נשק מיוחד מטווח קרוב ולחץ על ההדק פעמיים, אולם מסיבה אשר אינה ברורה -> הנשק לא ירה.

המחבל – סעב יעמוד לדין אודות קשירת קשר לתכנון פיגועי טרור, סיוע במימון ארגון טרור, קבלת אימונים צבאיים ו'פעילויות' בארגון הטרור, נישואים לאזרחית זרה תוך הונאה (גדולה) למען קבלת אזרחות עבורה וכו', לכן חסן צפוי לעונש כבד של עשרות שנות מאסר.

U.S. bills. Credit: Sgt. Sinthia Rosario/U.S. Army.

קרדיט: ערוץ הטלגרם דגל אדום – דיווחים בזמן אמת  קרדיט לתמונה: Sgt. Sinthia Rosario/U.S. Army.