חילופי אש בין המשטרה הרוסית ללוחמי דיביזיית משמר הרפובליקה הסורית.רקע

נראה כי הפיקוד הרוסי בסוריה, הממוקם בשדה התעופה הצבאי הסורי – חמיימים בצפון מערב המדינה החליט לעלות מהלך ולהגביר את הלחץ על הכוחות האיראנים ההולכים ומתבססים במזרח סוריה.

לאחר תקופה ארוכה בו פעלו המיליציות השיעיות ,העיראקיות והאפגניות, באין מפריע , בכל רחבי מזרח סוריה, ובמיוחד לאורך הגבול עם עיראק , כולל הקמת מעברי גבול בלתי מוצהרים , ובטח בלתי חוקיים על פי החוק הבין לאומי , הבינו הרוסי את השגיאה לא רק האסטרטגית שלהם , שלא תאפשר להם לשלוט על סוריה לבדה , אלא גם את השגיאה הטקטית , לאמור, כל עוד יש לאיראנים דריסת רגל ,ולא משנה איפה, הם יתקשו להטיל את מרותם את האזור ושלטונם לא יהיה שלם.

לפני כמה חודשים הקימו הרוסים כוח משימה שבראשה עמדו חיילי גדוד 3 של המשטרה הצבאית הרוסית שהובאו לסוריה על מנת לממש את תוכניות הרוסים להשתלטות על תאי שטח בהתאם למדיניות שתכתיב המפקדה הראשית בחמיימים.

לכוח המשימה הזה צורפו כוחות מיחידות צבא סוריה הנאמנות לרוסים כמו גייס 5 , ודיביזיה 25 בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן שזכה, לא רק לאמונם המוחלט של הרוסים , אלא גם להגנה צמודה של אנשי הספצנז לאחר שהתברר כי המעגל הקרוב של הנשיא אסד מנסה לחסלו עקב היותו מתחרה איתם על תשומת לב הרוסים במדינתם הם. כמו כן צורפו יחידות ממיליציות פלשתיניות הנאמנות אף הן לרוסים בכל הקשור לפעילותם על אדמת סוריה.

כוח המשימה הרוסי-סורי נע במהירות מזרחה תוך שהוא מורה לכוחות האיראנים לפנות עמדות בשטחים שולטים על מנת להחליפם בכוחותיהם הם.

אלא שהמהלך לא עובר בקלות יתרה. איראן שמסרבת לוותר על שטחים במזרח סוריה, הקריטיים לאבטחת הגשר היבשתי בין טהרן לביירות , לא תמיד הורתה לכוחותיה לסגת מה שהביא להתנגשויות מזויינות בין 2 בעלי הברית.

איראן מנסה בכל מחיר לשמור על מעברי הגבול בין עיראק לסוריה תחת שליטתם המלאה והבלעדית , אך הרוסים המבינים את כוונות המקור, ממשיכות ללחוץ ולדחוק את הכוחות מהאזור. 

איראן, בתקופה האחרונה, העבירה מאות לוחמים עיראקים שפעלו במזרח סוריה בחזרה לשטח עיראק וייצבה אותם ליד העיירה אלקאים הנמצאת קילומטרים ספורים מקו הגבול. איראן גם דאגה לא להפקיר את השטח לגורמים אחרים והכשירה מאות צעירים סורים,בני המקום , כך שיוכלו להחליף את הלוחמים העיראקים אך עדיין ישמעו לפקודותיה.

גם את זה הבינו הרוסים הפועלים לדחוק את החיילים הסורים "הלא נאמנים" משטחים שהיא מעוניינת בשליטה מלאה עליהם.

הפעילות הרוסית,כאמור, לא עוברת ללא תקלות.

ماهي الأهمية الاستراتيجية لمعركة مطار دير الزور..؟ | زمان الوصل

 

כתב רשת החדשות הסורית הפועלת במזרח סוריה – "נאהר מדיה" מדוח  על חילופי אש בנשק קל התקיימה בין אנשי דיביזיית המשמר הרפובליקני (קבוצת אלחדי בראשות סאמר אלסופאן) לבין חיילי גדוד 3 של המשטרה הצבאית הרוסית, באחד המאחזים הצבאיים הממוקמים על שפת הנהר בעיר בולאל שבאזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור.
הכתב הוסיף כי ההתנגשות התרחשה לאחר שחיילי גדוד 3 הרוסי ניסה להשתלט על מאחז צבאי שהיה בשליטת הכוח של דיביזיית משמר הרפובליקה.
הכתב ציין כי בחילופי האש לא היו נפגעים והסתיימה רק לאחר שמפקדיהם הבכירים של היחידות הנציות התערבו בסכסוך והביאו לרגיעה באותו אזור. המריבות והמחלוקות בין גורמי המשטר הפועלות בשת"פ מלא עם המיליציות האיראניות וחיחידות הרוסיות חוזרות על עצמן בדיר א-זור, מדי פעם, לעתים קרובות בשל הרחבת השליטה וההשפעה, ושיתוף בהכנסות ממיסי הסחורות העוברת במעברים בצורה בלתי חוקית ומבלי שהממשלה הסורית גובה את חלקה מהמכס המגיע לה.