פאוול שחלה בסרטן ופרקינסון ומת מקורונה בראיון עיתונאי אחרון

הסופר והעיתונאי האמריקאי המפורסם, בוב וודוורד, פרסם קטעים מתוך הראיון האחרון שלו עם מזכיר המדינה לשעבר קולין פאוול, כשלושה חודשים לפני מותו, ובו דיבר על מחלתו ועל נושאים אסטרטגיים, ובראשם אפגניסטן, רוסיה, איראן. וצפון קוריאה.

וודוורד כתב במאמר  בוושינגטון פוסט כי פאוול אמר לו בראיון שלו ב -12 ביולי כי הוא סובל מ"**מיאלומה נפוצה ומחלת פרקינסון ", אך הוא מסרב לשמוע הבעות צער על מצבו, והוסיף:" אל תתאבלו עלי … אני בן 84. לא עובר יום בלי להיאבק בשתי המחלות. אני במצב טוב ".

מנגד, הרמטכ"ל לשעבר אמר שהוא תמך בנסיגה מאפגניסטן בסופו של דבר והסביר: "אנחנו לא יכולים להביס את האנשים האלה … באפגניסטן לעולם לא תנצח. האפגנים ינצחו … שם  האפגנים מוכנים להילחם ולמות למען ארצם. בגלל זה אין לי בעיה שנצא משם. אנחנו לא יכולים לעבור מ -100 אלף לכמה מאות ולחשוב שננצח".

פאוול הפחית בהערכת יכולתן של איראן וצפון קוריאה להיכנס לסכסוך עם ארצות הברית, ואמר כי האחרונה "לא תוכל לתקוף אותנו מבלי שנצליח להשמידה כבר למחרת בבוקר".

הוא הוסיף, "איראן וצפון קוריאה לא יכולות להיות אויבותינו מכיוון שהן לא יכולות לשאת בתוצאות של עימות כזה. האם אנחנו מפחדים מהאנשים האלה? לא. האם הם מעזים?"

"תן לאידיוט הקטן הזה (מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און) לערוך את ההופעות (הצבאיות)", אמר, "אבל הוא לעולם לא ינסה לתקוף אותנו כי הוא יודע שזו תהיה התאבדות".

"אני מרגיש אותו דבר לגבי איראן, ורוסיה", אמר, "הם לא יכולים להרשות לעצמם את זה. יש להם 145 מיליון איש. יש לנו 330 מיליון איש".

פאוול, שהיה הרמטכ"ל במהלך המבצע לשחרור כווית בשנת 1991, הוסיף כי נפגש עם נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג 'בוש האב בבית הלבן לפני יישום המבצע היבשתי,  במפתיע, והזהיר אותו כי פעולות קרקעיות מסוכנות יותר מפעולות אוויריות. "כשאנחנו מאבדים מטוס, הוא מתרסק ואנחנו מאבדים אדם אחד", אמר. "אם הם יפגעו בטנק, תראה ארבעה גברים בוערים יוצאים ממנו ואתה תראה דברים נוראים במלחמה יבשתית שלעולם לא היית רואה במלחמת אוויר ".

בסופו של דבר, הוסיף, הפעולה הקרקעית הייתה "קלה".

הוא אמר כי נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, לא הצליח בבחירתו מחדש, אך תומכיו "עוקבים אחרי מה שהוא אומר", והגדיר את אירועי ההסתערות על בניין הקפיטול בשישי בינואר האחרון כ"מחרידים ."

פאוול הלך לעולמו בגיל 84, ביום שני, עקב סיבוכים לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

פאוול הוא שר החוץ השחור הראשון של ארה"ב

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואשתו, הגברת הראשונה ג'יל ביידן, הביעו את תנחומיהם והביעו את צערם על מותו של "חברם היקר והפטריוט היקר, איש של כבוד."

الحي الشعبي والمناصب والحرب والكذب.. وفاة وزير الخارجية الأميركي الأسبق  كولن باول | أخبار سياسة | الجزيرة نت

קרדיט לתמונות: אלג'זירה

**- מיאלומה נפוצה (Multiple Myeloma) היא מחלת סרטן של תאי פלסמה, הנמצאים במח העצם. המחלה שייכת לקבוצת הגידולים ההמטולוגיים ומטופלת במחלקות ההמטואונקולוגיות במרכזים הרפואיים. בעבר הלא רחוק היתה המיאלומה ”מחלה יתומה“ שאיננה נחקרת ועם מעט מאד קווי טיפול. (ויקיפדיה)