ארגון רופאים ללא גבולות השעה את פעילותו בעיירה זאמיו שברפובליקה המרכז אפריקנית לאחר שחמושים הרגו תינוקת.

הארגון רופאים ללא גבולות השעה לפני יומיים את פעילותו בעיירה זאמיו שבדרום מזרח הרפובליקה המרכז אפריקנית לאחר שחמושים ירו והרגו תינוקת בבית חולים המארח אלפי אנשים שנעקרו מביתם בשל האלימות. 

תוצאת תמונה עבור ‪zemio‬‏

ראשת משלחת ארגון רופאים ללא גבולות ברפובליקה המרכז אפריקנית, Mia Hejdenberg, אמרה בהצהרה שפרסמה ששני גברים חמושים נכנסו ב- 11.7 לבית חולים בעיירה זאמיו, הממוקמת במרחק של כאלף ק"מ מזרחית לבירה באנגי, ואיימו על משפחה לפני שפתחו עליהם באש, ירו בתינוקת בראש והרגו אותה במקום. לדבריה, חוסר הרגישות של ההתקפה הזאת מדגישה את האופי חסר האבחנה ואת ההסלמה באלימות נגד אזרחים ברפובליקה המרכז אפריקנית ומסמנת את המקום הפוחת והולך עבור ארגוני הסיוע. ההתקפה הזאת אף אילצה את צוות רופאים ללא גבולות לצאת מזאמיו לעיר הבירה, באנגי, ולהותיר מאחוריו אלפי אנשים באזור ללא גישה הולמת לטיפול רפואי.  

על פי ארגון רופאים ללא גבולות, יותר מ- 20,000 איש נעקרו מבתיהם בשל האלימות בעיירה זאמיו שפרצה לפני שבועיים ושבמהלכה רבים נפצעו ולא יכלו להגיע לטיפול רפואי.

יצוין, כי לפחות 22 איש נהרגו בזאמיו בשלושה ימי לחימה בין רועים בני הפולאני ובין לוחמי מיליציה מקומית בסוף יוני אך לא ידוע מה היה הזרז לפרוץ מעשי האלימות.   

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה. 

 

כתיבת תגובה