ממשל ביידן מונע דו"ח החושף את גודל האימפריה הפיננסית של חיזבאללה

הנציג הרפובליקני פט פאלון: הדו"ח חושף את גודל האימפריה הפיננסית של חיזבאללה וניתן להשתמש בו כדי לתקוף את ההנהגה הבכירה של חיזבאללה ולחסום את מאמציהם לגנוב כסף וסיוע בינלאומי המיועדים ללבנונים.

ממשל ביידן מנע מהקונגרס דיווח על האימפריה הפיננסית של חיזבאללה, מידע שהמחוקקים יכולים להשתמש בו כדי להגביר את הלחץ על קבוצת הטרור הנתמכת על ידי איראן.

הקונגרס הורה למחלקות המדינה והאוצר בתחילת 2019 לפרסם דו"ח שיהיה זמין לציבור על דרכי המימון של הדרג הבכיר של חיזבאללה כחלק מחקיקה המכונה חוק תיקוני מניעת המימון הבינלאומי של חיזבאללה משנת 2018. הצעת החוק קבעה שיש לפרסם דו"ח מצב 180 יום לאחר אישור החקיקה, והיא התקבלה, ועד אפריל 2019 ממשל טראמפ לא פרסם את הדו"ח, וגם ממשל ביידן מעכב אותו.

מחוקקים רפובליקנים ומקורות בקונגרס שמכירים את הנושא אומרים כי הדיווח הפך קריטי לאור מידע  כי ממשל ביידן מנסה להקל את הלחץ הכלכלי על לבנון שבשליטת חיזבאללה , במצב שהמדינה מתמודדת עם מצוקת מזומנים אדירה.

تحقيقات أميركية تكشف خريطة غسيل الأموال وتجارة المخدرات لحزب الله

הצדיק את החזרת הסנקציות

הנציג הרפובליקני פט פאלון, חבר בוועדת השירותים המזוינים של הבית, אמר ל- Free Beacon כי ניתן להשתמש בדו"ח לתקיפת ההנהגה הבכירה של חיזבאללה ולחסום את מאמציהם לגנוב כסף וסיוע בינלאומי המיועד ללבנונים. מידע זה גם יקשה על ממשל ביידן להצדיק את הורדת הסנקציות נגד בכירי חיזבאללה ולהעניק למדינה תוכנית הצלה כלכלית שתוכל להעשיר את קבוצת הטרור.

כחלק מחקיקת 2018, הקונגרס פרסם דו"ח פומבי על השווי הנקי המוערך של בכירי חיזבאללה, כולל המזכיר הכללי חסן נסראללה ועוזריו הקרובים ביותר. הדו"ח אמור לכלול מידע על מקורבי חיזבאללה, כולל אלה שעובדים בממשלת לבנון, הממשיכה לשרת את התנועה הנתמכת על ידי איראן.

تقرير سويسري: حزب الله اللبناني ينقل نشاط تهريب المخدرات لشمال إفريقيا عبر ليبيا – صحيفة المرصد الليبية

גודל האימפריה הפיננסית של חיזבאללה

גורמים בקונגרס אומרים כי ממשל ביידן אינו רוצה לחשוף את גודל האימפריה הפיננסית של חיזבאללה, מכיוון שהוא שוקל להתאים עצמו עם תכניות בינלאומיות לספק ללבנון תכנית לחילוץ באמצעות הזרמת מזומנים.

הנושא זכה לביקורת מוגברת בקונגרס על רקע דיווחים אחרים כי ממשל ביידן מוכן לוותר על הסנקציות הכלכליות על משטר אסד בסוריה כדי להקל על הסכם אנרגיה עם לבנון.

גורם בכיר בקונגרס שעבד על החקיקה המקורית אמר כי הדו"ח יכול לסייע להסביר לעולם ולעם הלבנוני כמה כסף גונב חיזבאללה למימון פרויקט הטרור שלו ואגירת נשק.

הגורם הוסיף, "לבנון קורסת בגלל השחיתות של חיזבאללה, ולכן הדו"ח הזה כל כך חשוב. זה אחד הדיווחים הבודדים שהוציא הקונגרס, אי פעם, על חיזבאללה ,שביקשנו שיהיו זמינים לציבור באינטרנט כדי שהעולם יוכל לראות כמה נגנב ע"י חסן נסראללה וכנופייתו. אל לנו לתגמל את חיזבאללה וחברו אסד על השחיתות של חיזבאללה".

הרפובליקנים של הקונגרס דוחפים גם לחבילת סנקציות חדשות מרחיקות לכת נגד חיזבאללה, שלדבריהם ינתקו את הגישה של הקבוצה מערוצי מימון.

ממצאי דו"ח חיזבאללה יסייעו למחוקקים להחליט אילו ערוצי מימון לסגור.

ماذا عن المخدرات والدعارة؟.. هكذا علّقت "سي إن إن عربية" على حديث "نصر الله" عن "الصعوبات المالية" | اقتصاد مال و اعمال السوريين