ארה"ב וקטאר נגד הרשת הפיננסית של חיזבאללה במפרץ

משרד החוץ האמריקאי הודיע ​​ביום רביעי כי ארצות הברית וקטאר נקטו פעולות מתואמות נגד רשת פיננסית גדולה של חיזבאללה שבסיסה באזור המפרץ.

הודעה ,שהוציא משרד  החוץ, הבהירה את הכללתם של עלי רדה חסן אל-בנאי, עלי רידה אל-קסאבי לארי, ועבדל מואיד אל-בנאי (علي رضا حسن البناي، وعلي رضا القصبي لاري، وعبد المؤيد البناي), ברשימת הסנקציות, על סיוע חומרי, טיפול ומתן כספים, חומרים, או תמיכה טכנית, סחורות או שירותים לחיזבאללה.

עבד אל-רחמן עבד אל-נבי שמס, יחיא מוחמד אל-עבד אל-מוחסין, מג'די פייז אל-אוסטאד וסולימאן אל-בנאי  (عبد الرحمن عبد النبي شمس، ويحيى محمد العبد المحسن، ومجدي فائز الأستاذ، وسليمان البناي) הוכנסו גם הם לרשימת הסנקציות על מתן סיוע חומרי, כספי או טכנולוגי, טובין או שירותים לעלי אל-בנאי.

בנוסף, חברת הנדל"ן "אלדאר", שבסיסה בקטאר, הוכנסה ל כי היא בבעלותו או בהנחייתו, במישרין או בעקיפין, של סוליימן אל בנאי.

בהודעת משרד החוץ האמריקני נכתב כי פעולה זו "מייצגת את אחד הצעדים המשותפים החשובים ביותר שנקטנו עם שותף במועצת שיתוף הפעולה במפרץ, עד כה, ומאשרת את שיתוף הפעולה הדו -צדדי הרחב שלנו במאבק במימון הטרור".

משרד החוץ ציין כי "חיזבאללה מבקש לעשות שימוש לרעה במערכת הפיננסית הבינלאומית על ידי ניצול הרשתות הגלובליות של אנשי כספים וחברות קש לתמיכה בפעילותה ההרסנית".

בהודעת משרד החוץ נאמר כי ארצות הברית תמשיך לשתף פעולה עם שותפים כגון ממשלת קטאר כדי להגן על ארצות הברית ועל המערכות הפיננסיות הבינלאומיות מפני הפרות של אירגוני טרור. כמו כן, הדגיש כי, יחד עם פעולה זו, "ממשלת בחריין הקפיאה את חשבונות הבנק ומסרה שלושה אנשים ללשכת היועץ המשפטי לממשלה ".

ההצהרה סיכמה כי "ההכרה הבינלאומית הולכת וגוברת באופיו האמיתי של חיזבאללה, שכן 14 מדינות באירופה ובדרום ומרכז אמריקה נקטו צעדים חשובים להגביל או לאסור את פעילות חיזבאללה ".

משרד החוץ קרא לממשלות אחרות ללכת בעקבותיו.

شبكات حزب الله الإرهابي ومصادر التمويل القذرة - آسيا اليوم

קרדיט לתמונה: אסיה טיימס