מלאוי ויוניצ"ף משיקים מסדרון אווירי ראשון מסוגו באפריקה למטוסים ללא טייס למשימות הומניטריות.

מלאוי השיקה אתמול בשיתוף עם יוניצ"ף את המסדרון האווירי הראשון באפריקה כדי לבחון את השימוש במטוסים ללא טייס למשימות הומניטריות.

שדה התעופה קאסונגו, שבמרכז מלאוי, ישמש כאתר המבחן ליציאת המטוסים ללא טייס למשימות סיור אווירי במצבי משבר, להעברת אספקה ולהגדיל את הקישור לאינטרנט. לאוניברסיטאות ולשותפים אחרים גם תהיה גישה לאתר.

UNICEF Malawi/2016/Khonje

מחלקת התעופה האזרחית במלאוי העניקה אישור והנחיות ספציפיות להפעלת מטוסי תובלה ללא טייס במסדרון האווירי הזה. על פי ההנחיות, טווח הטיסה המקסימלי הוא 80 ק"מ או 50 מייל, הגובה המקסימלי בו יוכלו לטוס הוא 400 מטר מעל לפני הקרקע והפרוייקט יפעל עד 2018.  

יוניצ"ף אמרה שהפרויקט הושק לאחר טיסת ניסוי מוצלחת בשנה שעברה שמטוס ללא טייס העביר דם מיובש עבור אבחנה מוקדמת של HIV בפעוטות בבתי חולים במלאוי. יוניצ"ף השתמש במטוסים ללא טייס המצוידים במצלמות כדי לנתח את הצרכים של אנשים שנותקו בעת שיטפונות. לדברי נציג יוניצ"ף במלאוי, Johannes Wedenig, התשתיות הדלות במדינה הופכים את המטוסים ללא טייס לרלבנטים ולמשתלמים.  

יצוין, כי מלאוי מצטרפת לרואנדה, לדרום אפריקה ולמאוריציוס בעריכת מחקר עדכני בנוגע לשימוש במטוסים ללא טייס לשם התמודדות עם אתגרים עכשוויים.

עוד יצוין, כי בשנה שעברה רואנדה השיקה שירות משלוח מסחרי באמצעות מטוסים ללא טייס להעברת אספקה רפואית. הפרויקט המתבצע בשיתוף עם החברה האמריקנית Zipline הורידה את זמן המשלוח של האספקה הרפואית משעות לדקות.   

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה.

 

כתיבת תגובה