איטליה מאיימת לסגור את נמליה בפני מהגרים.

משבר המהגרים רשם אתמול עליית מדרגה כאשר איטליה איימה במניעת כלי שייט של מדינות אחרות מהבאת מהגרים לנמליה. 

Map showing Central Mediterranean migrant routes

נציג איטליה באיחוד האירופי, מאוריציו מאסארי, הזהיר במכתב לאיחוד ש"המצב הפך להיות ללא בר קיימא". ראש ממשלת איטליה, פאולו ג'נטיליוני, האשים מדינות אירופאיות אחרות בהעלמת עין.

מקור בממשלת איטליה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס ש"נדון הרעיון של מניעת ספינות של ארגונים הומניטריים המפליגות תחת דגליהן של מדינות אחרות מלחזור לנמלים איטלקיים כי איטליה הגיעה לנקודת רוויה".

בהקשר זה חשוב לציין כי משמר החופים האיטלקי מוביל בתיאום מבצעי ההצלה, אך כלי שייט רבים המנוהלים ע"י קבוצות ללא מטרות רווח מפליגות תחת דגליהן של מדינות אחרות כולל מדינות האיחוד האירופי, כדוגמת גרמניה ומאלטה. 

בעקבות מכתב זה, הממונה באיחוד האירופי על נושא ההגירה, דימיטרי אברמופולוס, נפגש עם נציג איטליה באיחוד כדי לדון במשבר ההגירה. הוא אמר ש"איטליה צודקת שלא ניתן להמשיך במצב הזה". הוא החמיא לאיטליה ואמר שניהול המשבר על ידה היה מופתי. לדבריו, הגיע הזמן שהמדינות החברות באיחוד האירופי  יעניקו תמיכה פיננסית לאיטליה במידת הצורך לצד סיוע למדינות אפריקניות כמו לוב כדי להקטין את מספר האנשים העוזבים את היבשת.

יצוין, כי כ- 10,000 איש ניסו להפליג מצפון אפריקה לאיטליה בארבעת הימים האחרונים. כמו כן, משנת 2014, יותר מ- 500,000 מהגרים הגיעו לאיטליה, מביניהם 73,000 מהגרים הגיעו לאיטליה רק מתחילת השנה. זוהי  עלייה של 14% במספר המהגרים בהשוואה למחצית הראשונה של השנה שעברה.  

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה.

 

כתיבת תגובה