נשיא צ'אד איים להחזיר את חייליו ממשימות שמירת השלום באפריקה בשל היעדר סיוע פיננסי חיצוני.

נשיא צ'אד, אדריס דבי, איים אתמול להסיג את חייליו ממשימות שמירת השלום באפריקה בשל היעדר תמיכה פיננסית זרה.

Chad

בראיון משולב לרדיו צרפת, לה מונד וטלוויזיה 5 שהתפרסם אתמול, דבי ציין שצ'אד לא מקבלת סיוע כדי לשלם עבור 2,000 חייליה הנמצאים בכוח המשימה המשותף הנלחם נגד בוקו חראם. לדבריו, צ'אד לא קיבלה סיוע מבחינה פיננסית וכלכלית. מלבד מידע מודיעיני מפעם לפעם ואימונים, לא קיבלנו סיוע פיננסי. לדבריו, צ'אד הוציאה מעל 300 מיליארד פרנק (512 מיליון דולר) ממשאביה לטובת המאבק נגד הטרור ללא סיוע חיצוני כלשהו.  

ולכן, דבי אמר שאם דבר לא ייעשה והמצב הזה יימשך, צ'אד תיאלץ לסגת. הוא אמר שחייליה של צ'אד אינם יכולים להיות בכל מקום — בניז'ר, בקמרון, בניגריה ובמאלי. כל זה מאד יקר. במידה והמצב הזה יימשך עד סוף 2017 תחילת 2018, צ'אד לא תוכל להשאיר כל כך הרבה חיילים מחוץ לגבולות המדינה וחלק מהחיילים יחזרו בהדרגה לצ'אד.

Image result for chad

יצוין, כי צבא צ'אד הוא אחד מהצבאות הכי למודי קרבות באזור ודבי מילא תפקיד מפתח במאמצים הנתמכים ע"י המערב להיאבק נגד בוקו חראם ואל-קאיעדה. בשנים האחרונות, צ'אד שלחה חיילים להילחם נגד הטרוריסטים בניגריה, ניז'ר וקמרון. כמו כן, היא תרמה 1,300 חיילים, שזהו הכוח השלישי בגודלו, לכוח שמירת השלום של האו"ם הפרוש במאלי. צא'ד מארחת את המפקדה של 3,000 החיילים הצרפתים במבצע ברח'אנה נגד הטרור במדינות הסאהל.

אולם, צ'אד ניצבת מול משבר כלכלי קשה שמחירי הנפט הנמוכים הופכים אותו לקשה עוד יותר מאחר והנפט הוא מקור הרווח העיקרי שלה.

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה.

כתיבת תגובה