ארה"ב ועיראק הסכימו לצמצם סד"כ הכוחות האמריקאים במחוזות אנבר וארביל

ביום חמישי, 16 בספטמבר, התקיימה בבגדאד פגישה בין הוועדה הטכנית הצבאית העיראקית בראשותו של סגן מפקד המבצעים המשותפים, רב אלוף עבדול עמיר אל-שמרי ובין עמיתו האמריקאי בראשות מפקד המבצעים של מבצע العزم الصلب בעיראק, האלוף ג'ון ברנן, במסגרת השיחות הצבאיות הטכניות שהוסכם בדיאלוג האסטרטגי העיראקי אמריקאי והתוכנית לעבור לתפקיד שלא יכלול מבצעים בפועל של כוחות הקואליציה הבינלאומיים הפועלים בעיראק בהתאם לתוצאות של הפגישה שהתקיימה ב -22 ביולי 2021.

שני הצדדים הסכימו לצמצם את סד"כ היחידות האמריקאיות הלוחמות ואמצעי הלחימה שלהם מבסיסים צבאיים בעין אל-אסד וארביל, תהליך שיסתיים עד סוף ספטמבר הקרוב. גם תקן הפיקוד של הקואליציה הבינלאומית יצטמצם  ממטה בפיקוד רב אלוף למטה קטן יותר בפיקוד אלוף למטרות ניהול, תמיכה, ציוד ושיתוף מודיעין וייעוץ.

שני הצדדים חזרו והדגישו כי נוכחותם של כוחות ארה"ב וכוחות הקואליציה הבינלאומיים הינם בהזמנת עיראק ותלויה במתן הגנה מממשלת עיראק בהתאם לחוקים ולנורמות הבינלאומיות ובהתאם לריבונות העיראקית.

שני הצדדים גם הסכימו לקיים ישיבות סדירות להשלמת הדיון בצעדים הנותרים להבטחת המעבר לתפקיד שאינו קרבי של כוחות הקואליציה הבינלאומית עד סוף השנה.

קרדיט לתמונה: אלעיראקנט