בסיס האימונים התורכי בסומליה ייפתח בחודשים הקרובים.

שר החוץ הסומלי, יוסוף גאראד עומר, שיבח אתמול את בסיס האימונים הצבאי התורכי הצפוי להיפתח בסומליה בחודשים הקרובים.

בראיון לסוכנות הידיעות אנאדולו שבאנקרה, אמר שר החוץ הסומלי ש"בסיס האימונים הזה שמוקם ע"י חברינו התורכים, יהיה בסיס האימונים המקצועי הראשון עבור צבא סומליה. לכן, הוא מאד חשוב עבורנו. אנו מקווים שהבסיס הזה יחזק את המקצועיות של הצבא שלנו."

לדבריו, חשיבותו של בסיס האימונים הזה נובעת מכך שסומליה נמצאת בנקודה של חידוש צבאה הלאומי. הוא הוסיף ואמר שאין עוד מועד ברור לפתיחתו, אבל הבסיס ייפתח במהלך החודשים הקרובים.

במהלך הראיון, הוא אף הודה לממשלת תורכיה ולעם התורכי בשם האוכלוסיה הסומלית עבור הסיוע ההומניטרי ובפרוייקטים של פיתוח שביצעה ממשלת סומליה. הוא אמר שממשלת סומליה מחויבת לשיתוף הפעולה עם תורכיה ואנו מחפשים דרכים לשפר את היחסים עימה. לדבריו, שיתוף הפעולה בין תורכיה לסומליה לא התחיל לפני זמן רב אבל הוא השיג רבות. תורכיה בנתה את הכביש לשדה התעופה במוגדישו. נוסף על כך, ממשלת תורכיה בהסכמה עם ממשלת סומליה הקימה שני בתי חולים, בתי ספר ופרוייקטים נוספים.

לבסוף, שר החוץ הסומלי תיאר את מערכת היחסים בין סומליה לתורכיה כ"שותפות אסטרטגית".

זאת בדיוק הסיבה לכך שממשלת סומליה בחרה לשמור על נייטרליות בסכסוך המפרצי חרף הלחץ הסעודי. הקשר עם תורכיה הוא מאד חשוב וחיוני מבחינת ממשלת סומליה ותורכיה היא בעלת הברית של קטר במשבר המפרצי ולכן, היא החליטה לספוג הפסד של 50 מיליון דולר מסעודיה תמורת שמירת הקשר עם קטר ותורכיה.

יצוין, כי בסיס האימונים הצבאי התורכי הוא הבסיס הצבאי הגדול ביותר של תורכיה מחוץ למדינה שעתיד להכיל כאלף חיילים תורכים. 

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה.

 

 

כתיבת תגובה