ישראלי נדקר למוות בטנג'יר, מרוקו

ישראלי נדקר למוות בעיר טנג'יר שבמרוקו, ביום רביעי, על ידי מרוקאי, והמניע לפשע עדיין אינו ברור, על פי קבוצת ההצלה – זק"א שבסיסה בישראל.

העיתון " טיימס אוף ישראל " ציטט את הקבוצה שאמרה כי הישראלי נדקר בסכין על ידי אדם שלפי הדיווחים הראשונים סובל מ"הפרעות פסיכולוגיות ".

על פי דיווחים ממרוקו, נראה כי הקורבן, המזוהה כבעל מסעדה כשרה בן 36, הגיש אוכל לחסר בית כאשר הותקף ונדקר בסכין קטנה, ומת בעת שפונה לבית החולים.

הדיווחים ציינו כי המשטרה עצרה את החשוד, אך המניע עדיין לא היה ברור, כי העבריין "מוטרד נפשית" וייתכן שהמחלוקת הייתה על סירובו של בעל המסעדה להעסיק אותו.

העיתון מסר כי גם משטרת מרוקו חוקרת האם הפיגוע היה אנטישמי או ממניעים לאומניים.

ארגון החיפוש וההצלה הישראלי מסר כי הוא עובד עם משרד החוץ להחזיר את גופתו של האיש לקבורה בישראל.

האתר החדשות המקומי " טנג'יר 7 " בעיר בצפון מרוקו העביר סרטונים שלדבריו מראים את הרגע בו השתלטו על הפוגע והקורבן מועבר באמבולנס.

תקרית זו מתרחשת מספר חודשים לאחר שישראל מנרמלת את יחסיה עם מרוקו ומחזקת את היחסים, כולל הפעלת טיסות ישירות בין 2 המדינות בשבועות האחרונים.

מרוקו הייתה המדינה הערבית הרביעית שנירמלה את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל בחסות ארה"ב בשנה שעברה, אחרי איחוד האמירויות, בחריין וסודן.

זה הגיע במסגרת הסכם משולש שלפיו ארצות הברית של אמריקה, בניהולו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מכירה בריבונותה של מרוקו על הסהרה המערבית שבמחלוקת עם חזית פוליסריו הנתמכת על ידי אלג'יריה.