השער לאפריקה: מבזקי חדשות ליום 8-6-2017.מתעדכן. בעריכת ד”ר משה טרדימן

*- ראש המוסד הלאומי הלובי לנפט, מצטפא צנעאללה, הכריז לפני יומיים שייצור הנפט הגולמי בלוב הגיע ל – 808 אלף חביות מדי יום וצפה עלייה בייצור ל 1,250,000 חביות בסוף השנה הנוכחית.

*- נציבות האו"ם לפליטים מסרה אתמול שמספר העקורים הלובים נמצא בנסיגה. יש בלוב יותר מ- 250,000 עקורים, כ- 220,000 איש ששבו לבתיהם וקרוב ל- 350,000 מהגרים.

*- דיווחים על כוונה באו"ם למנות שליח מיוחד ללוב במקום מרטין קובלר. המועמד המוביל לתפקיד הוא אסמאעיל ולד אל-שיח', שהוא השליח המיוחד של האו"ם לתימן.

*- צ'אד החזירה היום את שגרירה בקטר להתיעצויות.

*- גאבון גינתה אתמול את קטר מאחר ואינה מכבדת התחיבויות והסכמים בינלאומיים בנוגע למאבק בטרור.

*- Qatar Airways התחילה לטוס אתמול בשמי סומלילנד. שש טיסות מדי יום יטוסו במרחב האווירי של סומלילנד.

*- גמביה התחילה לקבל מגורשים בעלי אזרחות של גמביה מארה"ב.

*- השבאב נטלו אחריות לתקיפת הבסיס הצבאי Af-Urur שנמצא ליד העיר בואסו שבפונטלנד, הנמצאת בצפון מזרח סומליה. בהודעה שהם פרסמו הם טענו שבהתקפה נהרגו 61 חיילים של המיליציות של ממשלת פונטלנד ושהם השתלטו על הבסיס באופן מלא ולקחו שלל רב. שר הביטחון של פונטלנד הכחיש את הדיווחים בנוגע להרג חיילים וטען שמרבית ההרוגים הם אזרחים.

*- בכיר באו"ם הודיע אתמול שמחסור בכספים מאלץ את תכנית המזון של האו"ם לקצץ בסיוע חירום של מזון ל- 400,000 איש בניגריה. 

*- המוזיאון הימי הראשון של קניה צפוי להתחיל לפעול בסוף השנה הנוכחית. המוזיאון הוא פרוייקט משותף של המוזיאונים הלאומיים של קניה ושל רשות הנמלים של קניה. המוזיאון יתמחה באיסוף, בשימור ובתצוגה של מיצגים הקשורים להיסטוריה הימית של קניה ושל החוף המזרח אפריקני. בתצוגה יהיו ספינות עתיקות, ספינות דאו וכלי שיט אחרים הייחודיים להיסטוריה של האיזור. מיצגים נוספים יכללו עוגנים, דגלים, מצפנים וציוד נוסף.

*- ממשלת מאלי הודיעה אתמול על מינוי של רמטכ"ל צבא מאלי, גנרל Didier Dacko, למפקד הראשון של הכח האפריקני המשותף אותו החליטו חמש מדינות הסאהל להקים. במקומו, ימונה לתפקיד רמטכ"ל צבא מאלי גנרל Bemba Moussa Keita. 

 

כתיבת תגובה