מפעלי הטילים של חזבאללה בלבנון.

מפעלי הטילים של חזבאללה בלבנון: פירוט אודות מיקומם ותכולת הייצור  

סוכנות הידיעות האיראנית פארס מצטטת היום את אתר Intelligence Online הצרפתי, המרחיב את המידע הקיים על המפעלים ליצור טילים בלבנון, מפעלים שעל פי הדיווחים, הוקמו על ידי איראן עבור ארגון חיזבאללה.

בכתבה מצוין כי מקור אנונימי מדווח שכפי שניתן להבין כבר מהכותרת, מדובר בשני מפעלים, ולא באחד כפי שהיה ידוע עד כה.
המקור מדווח שאחד מהמפעלים ממוקם באיזור אלהרמל בצפון מזרח הלבנון, ובו מיוצרים טילי פאתח 110, ואילו המפעל השני הממוקם בין צור לצידון, בדרום מערב המדינה  אחראי על יצור תחמושת(ראה במפה מקום משוער של המפעלים).

המקור מציין כי המפעלים נמצאים בעומק 50 מ' מתחת לפני האדמה, תחת שכבות הגנה שונות, כך שמטוסים ישראלים לא יוכלו לפגוע בפרויקטים הללו. עוד הוסיף המקור, שמפעלי הטילים אינם כוללים את כל מכלולי הטילים, אלא שהיצור מחולק בין מספר מפעלים, כשהכללת והרכבת הטילים הסופית נעשים במקום אחר.

לדברי המקור בידי חזבאללה היכולת לייצר באופן עצמאי טילי קרקע קרקע לטווח של עד 500 ק"מ, טילי קרקע ים, סירות מהירות המסוגלות לשגר טילי טורפדו, מל"טים לריגול ומל"טים חמושים, וכן טילי נ"ט ורכבים ממוגנים.

לדברי המקור, חלק גדול מהמערכות המתואר כאן, נוסה בהצלחה בקרבות בסוריה.

הערות:

טיל פאתח 110 שנחשף לראשונה ב 2002 מסוגל בגרסאותיו המתקדמות, על פי המידע הגלוי, להגיע לטווח של עד 300 ק"מ. ולכן לא ברור למה התכוון המקור כשדיווח על טילים המגיעים לטווח של 500 ק"מ. ידוע שטיל פאתח 313 מגיע לטווח זה.

השם פאתח 110 נובע מגימטריה של השם "עלי" (עלי בן אבי טאלב, האמאם השיעי הראשון והאחרון מהין ארבעת הח'ליפים הראשונים, "חלפא אלראשדון"), שבערבית (וגם בעברית) סכום ערכן של האותיות הוא 110.

הכתבה המקורית באתר הצרפתי הינה בתשלום, והכתבה כולה מתבססת על הציטוט של סוכנות הידיעות האיראנית.

 

כותב המאמר: גיל- בוגר לימודי היסטוריה של המזרח התיכון, ובעל רקע מודיעיני וביטחוני עשיר בארץ ובחו”ל, חוקר תקשורת ערבית ומרצה בתחום.

 

 

כתיבת תגובה