שיירות עמוסות בטילים איראנים מגיעות ללא הרף למזרח סוריה

המרכז הסורי לזכויות אדם חשף ביום רביעי את הגעתו של משלוח טילים איראניים שהועמסו על גבי משאיות להובלת ירקות, שהגיעו מאיראן לעיר אל-מיאדין שבאזורים הכפריים המזרחיים של מחוז דיר א-זור .

על פי המקורות, משאיות מטען המיועדות להובלת ירקות פנו לכיוון שוק אלהאל – سوق الهال  בעיר לצורך הטעייה, ולאחר מכן פנו לכיוון האזור העתיק – א-שיבלי בפאתי העיר, ופרקו את מטענם לתוך מנהרות שחפרו המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן על מנת לאחסן שם נשק, מבלי שנתקלו בהפרעה כלשהי. 

شحنة أسلحة إيرانية تصل ريف دير الزور بواسطة شاحنات نقل الخضار | النهار  العربي

ראוי לציין כי ב -18 ביולי, מטוס של חיל האוויר האמריקאי תקף אתרי מיליציה איראנים באזור אזור הפרת המערבי בשטח סוריה, שכן לפחות כלי רכב צבאי אחד השייך למיליציה החיזבאללה העיראקית עשה את דרכו באזור אלסויעיה – السويعية  הממוקם על הגבול בין סוריה ועיראק בפרברי עיר המחוז אל-בוקמאל, לאחר שנכנס מהשטח העיראקי – כך מסרו מקורות למצפה הסורי לזכויות אדם. הרכב שהותקף היתה משאית הנושאת נשק ותחמושת השייכים למיליציות השיעיות, מה שהוביל להשמדתה ולהרג של לפחות אחד, הנהג, ללא מידע אם היו אנשי מיליציה אחרים במשאית.

לאחרונה דיווחו הרשתות החברתיות בסוריה על הגעת שיירות נוספות עמוסות בטילים איראניים שחצו את שטח עיראק בדרכם למזרח סוריה שם הם אוחסנו וחלקם אף הוצב באתרים הנמצאים בשליטה איראנית מוחלטת .

על פי אותן רשתות חלק מהשיירות העבירו משלוחי טילים לבסיס חיל האוויר הסורי ב-"טי 4" הנמצא בשליטה מלאה של האיראנים וממוקם מערבית לגבול עיראק-סוריה.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות