"תמונה מפחידה": המוטציה דלתא של נגיף הקורונה מפתיעה מדענים

מסכות פנים רגילות אינן יעילות נגד זן הדלתא של נגיף הקורונה

תוך מספר חודשים הפכה המוטציה "דלתא" לנגיף הקורונה השכיח ביותר בעולם, ומדעני הבריאות הופתעו מהסכנה בהשוואה לשאר המוטנטים, שתסמיניהם נותרו דומים מאוד לנגיף ה- Covid המקורי, שהופיע לראשונה בסין.

המוטציה התגלתה לראשונה בהודו, ודיווחים רפואיים קודמים ציינו כי אחוזי ההידבקות מנגיף ה"דלתא " גבוהה בכ-40-60 אחוזים מהזן המקורי של קורונה.

עומס ויראלי

ודיווח מ- " NBC News " אומר שמה שמפתיע מומחים לגבי מוטציית הדלתא היא כמות הנגיפים שאנשים נגועים מייצרים – מדד המכונה עומס ויראלי, וזה מה שגורם לנגיף להתפשט כל כך מהר.

תסמינים

ג'ו קנטר, בכיר בתחום הבריאות במדינת לואיזיאנה בארה"ב, אומר כי מוטציה הדלתא גורמת לתסמינים רגילים כגון שיעול, חום וקוצר נשימה, אך רוב הנדבקים בו מראים סימפטומים הדומים לתסמינים של אלרגיות, או תסמינים הקשורים למחלות אחרות.

גודש בסינוסים, נזלת וכאבי גרון אינם תסמינים שכיחים בשאר המוטנטים, אך הם עשויים להיות סימן חזק להידבקות בזן הדלתא, כך מדווח הכתב ג'ו קנטר באתר החדשות "דה היל  "   – THE HILL.

דלתא עשויה להראות סימפטומים קלים
דלתא עשויה להראות סימפטומים קלים

אדם עלול לפתח סימפטומים קלים יחסית מבלי לשים לב אליהם, אך למעשה הם קשורים לזיהום במוטציה שמסוגלת להגיע גם למחוסנים.

על פי חוקרים במחקר שנערך לאחרונה, עיטוש יתר הוא גם סימפטום לקיומה של מוטציה דלתא.

החוקרים מצאו כי התעטשות לבדה עשויה להצביע על הידבקות בזן הדלתא אצל מחוסנים שנבדקו ונמצאו חיוביים.

בניגוד למוטציות אחרות שמסיכות פנים רגילות הפחיתו את התפשטותן, מסכות רפואיות כגון מסכות KN95 או מסכות N95 הן היעילות היחידות נגד גרסת הדלתא, כך אמר מומחה ל- CNN.

התמונה מפחידה באזורים הכפריים 

המוטציה של הדלתא מדאיגה יותר ויותר את החוקרים בגלל התפשטותה מחוץ למרכזים עירוניים, באזורים כפריים באסיה שהתחמקו במידה רבה מגלי המגיפה הקודמים ופחות מסוגלים להיבדק על ידי שירותי בריאות ולקבל חיסונים.

צוות רפואי עם מטופל באמבולנס במומבאי
צוות רפואי עם מטופל באמבולנס במומבאי

הכתבת סנטיה סלומה מהמגזין "נייטשר" ,שראיינה את הביולוגית באוניברסיטת מולקולר דילימן בפיליפינים בקוויזון סיטי , שעומדת בראש מרכז הגנום בפיליפינים שאמרה כי "אם זנים אלימים, ובמיוחד דלתא, יתפשטו לאזורים מרוחקים, זה באמת יהווה אתגר למערכת הבריאות ".

המדענית הוסיפה כי עד כה בפיליפינים נרשמו מספר קטן של מקרי דלתא, אך המדינה מתכוננת לגרוע מכל, ומתריעה כי "התמונה המצטיירת במדינות השכנות שלנו ממש מפחידה. כולנו מודאגים".

בהודו, שם הופיעה המוטציה לראשונה בדצמבר, התפשט הנגיף באופן מדאיג אל מחוץ לאזורים עירוניים.

הנגיף התפשט בצורה מפחידה מחוץ לאזורים עירוניים
הנגיף התפשט בצורה מפחידה מחוץ לאזורים עירוניים

מערכות הבריאות נתונות להשפעה של חוסר זמן להתכונן למוטציה ", אומר רמאנן לאקסמינאריאן, אפידמיולוג מאוניברסיטת פרינסטון בניו ג'רזי, שבשלוחת ניו דלהי " הגל השני היה הרסני לחלוטין בהודו הכפרית. "

ילדים אינם נכללים 

עם תחילת מגיפת הקורונה, ילדים לא היו בסיכון מבחינת הדבקה בנגיף כמבוגרים או קשישים, אך עם הופעתם של מוטציות מנגיף הקורונה, הערכה זאת השתנתה, ומספר ההדבקות בקרב ילדים עלה לשיא. 

לדברי קתרין בנט, חברת הוועדה המייעצת בחברת- AstraZeneca יכולות ההדבקה של זן הדלתא  מאפשרות להדביק גם ילדים", על פי אתר האינטרנט " The Konfersishn ".

ובחודש שעבר אמרו הרופאים כי מאות ילדים באינדונזיה מתו מנגיף הקורונה, רבים מהם מתחת לגיל חמש, וזה מערער את ההנחה שילדים מתמודדים עם תסמינים מינימליים מנגיף הקורונה.

מוטציה הדלתא הובילה לעלייה ניכרת בהידבקויות בנגיף הקורונה בארצות הברית, שרובם היו בקרב אנשים שלא קיבלו את החיסון.

מחקר שנערך על ידי המרכזים האמריקאים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מראה כי לאנשים שאינם מחוסנים יש סיכון גבוה פי שניים לחלות ב- COVID-19 מאשר באנשים המחוסנים במלואם.

ראוי לציין כי מגפת Covid-19 הרגה לפחות 4,257,868 אנשים ברחבי העולם מאז סוף דצמבר 2019.

Delta Coronavirus Variant Is Expected to Dominate in Bangkok|  สำนักข่าวกรมประชาสัมพันธ์

קרדיט לתמונות: תאי ניוז