"פי אלף יותר" ..דו"ח מסביר את הסכנה של מוטציית הדלתא של וירוס הקורונה

רשויות הבריאות במדינות שונות בעולם עוקבות אחר המוטציה של הדלתא, נגיף הקורונה המגדיל את הסיכון לבריאות האדם, בעוד מדענים מנסים למצוא תשובות על אופי המוטציה החדשה, במיוחד הסיבה לסיכון הגבוה שהוא מהווה.

דו"ח שפרסם כתב העת המדעי Nature ביום רביעי שופך אור על הסכנות שבמוטציה הדלתא, הגורמת להתפשטות המגיפה באסיה ובאפריקה ועלייה במספר הנידבקים באירופה, בארצות הברית ובמדינות אחרות ברחבי העולם.

בדו"ח נאמר כי מוטציית דלתא מסוגלת יותר, בהשוואה לנגיף המקורי ומוטציות אחרות, להונות את מערכת החיסון בבני אדם, מה שמקטין את יכולתו של הגוף להתמודד איתו.

המוטציה גרמה רק לשינויים בחלבונים בבליטות
למוטציה של הדלתא 75% יותר קוצים מאשר למוטציה האלפא

בנוסף, הדו"ח אומר כי מוטציה אלפא, שהתגלתה לראשונה בדרום אפריקה, מכילה כ -50 אחוז יותר קוצים (הנצמדים לתאי ריאה) בהשוואה לגרסה המקורית של קורונה שהופיעה בווהאן שבסין.

באשר למוטציית דלתא, היא מכילה 75% יותר קוצים מאשר המוטציה אלפא, מה שהופך אותה למסוכנת יותר ומהירה יותר להתפשט.

המגזין הדגיש כי המומחים מסכימים כי מרבית הגרסאות שזוהו של נגיף הקורונה נבדלות מבחינת יעילות ההתפשטות, ולא במידת יכולתן לגרום לתסמינים חמורים.

"פי אלף יותר.. "

המגזין הצהיר כי מחקר מדעי דיווח החודש, כי גרסת הדלתא צמחה במהירות רבה יותר, וברמות גבוהות יותר, בתוך הריאות של הנגועים ובאזור הגרון בהשוואה לגרסאות קודמות של הנגיף."

מחקר שפורסם לאחרונה על ידי המגזין "Virological" הראה כי העומס הנגיפי שהציגו הבדיקות הראשונות של אנשים עם המוטציה דלתא היה "פי אלף יותר" בהשוואה לבדיקות הראשונות שנערכו במהלך הגל הראשון בשנת 2020.

משמעות הדבר היא כי זן הדלתא מתרבה במהירות בתוך גופו של האדם הנגוע, והנדבקים בה מפיצים כמויות גדולות הרבה יותר של הנגיף, מה שמגדיל את סיכויי ההעברה.

בנוסף לסכנה שמהווה זן הדלתא, שזוהה לראשונה בהודו, טוענים מומחים כי עולים ראיות לכך שהוא עלול להדביק אנשים ,מחוסנים במלואם, בשיעור גדול יותר מזני קורונה אחרים, וחשש הועלה כי המחוסנים עלולים להפיץ את הנגיף.

פחדים בהודו בגלל מוטציה חדשה של "דלתא"
בהודו, מוטציית הדלתא הגדיל את מספר הנדבקים והמצב הפך לחמור (מהרשתות החברתיות)

בחזרה למסכות

כתוצאה מכך, מדינות רבות, כולל ארצות הברית, המליצו שוב על שימוש במסכות, התרחקות חברתית ואמצעים אחרים שמטרתם להגביל את התפשטות הנגיף.

רשויות הבריאות בארצות הברית הודיעו, שלשום, כי אמריקאים מחוסנים צריכים לשים את המסכות שוב במקומות מקורים.

ההמלצות החדשות מגיעות בזמן ששיעור הנדבקים הולך וגובר עקב הופעת זן הדלתא, והתגלו מוקדים במספר אזורים, מה שהאט את קצב מסע החיסון. 

ובחודש שעבר, ישראל החזירה את החובה ללבוש מסכות, רק עשרה ימים לאחר ביטולה, בגלל המוטציה של הדלתא.

للوقاية منه.. 3 أشياء يجب أن تعرفها عن متحور "دلتا"