זריקות רעל והצתת איברי מין ..רופא סורי מואשם בגרמניה בפשעים

ביום רביעי חשפה מערכת המשפט הגרמנית כי רופא סורי לשעבר יועמד למשפט לאחר שהואשם רשמית בעינוים והריגת מתנגדי משטרו של בשאר אל-אסד.

הנאשם, עלאא מ ', נעצר ב -19 ביוני במדינת הסן, על בסיס צו מעצר שהוציא שופט חוקר גרמני, והוא חשוד בעינויים של לפחות 18 בני אדם.

לאור עובדות אלה, הפרקליטות הפדרלית הגרמנית מעמידה אותו לדין בגין "פשעים נגד האנושות", על סמך סמכות השיפוט האוניברסלית של גרמניה.

 עלא מ. ביצע פשעים אלו בשני בתי חולים צבאיים בחומס (מרכז) ובדמשק, ובכלא סודי השייך לשירותי הביון הצבאיים בחומס, בין אפריל 2011 לסוף 2012.

מההודעה שפרסם התובע הכללי של קרלסרוהה עולה כי הרופא, לאחר שהכה את העצור במקל, "הזריק לו חומר קטלני (…) שלאחריו נפטר תוך מספר דקות."

עצורים אחרים עונו עברו מכות בראש, בבטן ובאיברי המין ונפגעו קשות.

שני רופאים עמיתים סיפרו, על פי חקירת עיתונאים, כי הוא מתרברב על ביצוע ניתוח בעצור פצוע ללא הרדמה. לדבריהם, הוא ריסס אלכוהול על איברי המין של מתנגד משטר אחר שהיה באמבולנס, לפני שהצית אותו.

עד אחר דיבר על המכות שהיכה אדם חולה אפילפסיה עד שנאלץ להכניס נעל לפיו.

עלא מ' עזב את סוריה באמצע 2015, והגיע לגרמניה כמו מאות אלפי סורים באותה תקופה, אז קנצלרית גרמניה פתחה בפניהם את גבולות ארצה. הוא המשיך לעסוק ברפואה בבית חולים גרמני עד למעצרו.

בשנת 2011 פתחה גרמניה בחקירת הפשעים שבוצעו בסוריה, ואספה מסמכים ועדויות על התעללויות אלה.

הגשת כתבי אישום  אלו מבוססים על העיקרון המשפטי של סמכות שיפוט אוניברסלית; המאפשר למדינה להעמיד לדין מבצעים של פשעים הומניטריים חמורים, במיוחד פשעי מלחמה או פשעים נגד האנושות, ללא קשר ללאום שלהם ולמיקום הפשעים.

בסוף פברואר גזר בית משפט בגרמניה ארבע וחצי שנות מאסר על חבר לשעבר במודיעין הסורי, אחרי הרשעתו ב"שותפות לפשעים נגד האנושות ", כחלק מהמשפט הראשון בעולם הקשור להפרות המיוחסות למשטר הסורי.

توقيف طبيب سوري في المانيا بعد اتهامه بارتكاب جرائم ضد الإنسانية من قبل  المعارضة | وكالة أوقات الشام الإخبارية

קרדיט לתמונה:רשתות חברתיות