מה יותר בריא – אבטיח או מלון ?

 

ד"ר אולגה קוראבליובה, מומחית לתזונה רוסית, חשפה איזה אבטיח מועיל יותר לבריאות, אדום או צהוב (מלון) ? 

בראיון לסוכנות הידיעות RIA Novosti הרוסית, המומחית מציינת את ההבדלים בין אבטיח אדום וצהוב (מלון), ואיזה מכיל יותר קלוריות וויטמינים הדרושים לגוף?

לדבריה, "100 גרם אבטיח צהוב (מלון) מכיל 35 קילו קלוריות, ואילו אבטיח אדום מכיל 25 קילו קלוריות בלבד. 

אבטיח צהוב גורם לאדם להרגיש מלא יותר מכיוון שהוא מכיל כמות גדולה יותר של סיבים תזונתיים הנחוצים לתפקוד תקין וסדיר של המעיים, במיוחד כשהוא מנקה את הגוף ומייצב את רמת הכולסטרול. 100 גרם אבטיח צהוב מכיל 0.9 גרם סיבים תזונתיים, ואילו אבטיח אדום מכיל כ 0.4 גרם בלבד. (אדם מבוגר זקוק ל-25-30 גרם סיבים תזונתיים ליום.)

לדבריה, 100 גרם אבטיח צהוב מכיל 36 מיליגרם של ויטמין C, ואילו באבטיח אדום מדובר בכ 8 מיליגרם בלבד. המשמעות היא שניתן לאכול 200 גרם אבטיח צהוב בכדי לכסות את הצורך היומי של גוף האדם בויטמין זה, אשר מוערך לבני אדם בוגר ב- 70-100 מיליגרם. ויטמין זה הכרחי למערכת החיסון, מסייע לספיגת הברזל ומשפיע באופן חיובי על העור.

המומחית מוסיפה, "אבטיח מכיל ליקופן, החומר המעניק לו את צבעו האדום. חומר זה הוא נוגד חמצון ומפחית את הסיכון ללקות בטרשת עורקים ומחלות לב. ישנם מחקרים שתוצאותיהם מצביעות על כך שליקופן מפחית את רמת הדיכאון, החרדה ואפילו את כאבי המפרקים. "

לדבריה, עם זאת, לא ניתן לומר באופן סופי מה מועיל יותר לבריאות.

"שניהם מכילים ויטמינים ומינרלים כמו מגנזיום, אשלגן ומנגן", היא אומרת. 

אבל הדבר החשוב ביותר הוא לאכול כל אוכל במתינות, כך שמנה אחת לא תעלה על 200 גרם, שכן במקרה זה האבטיח האדום לא הופך לחומר משתן ולאבטיח הצהוב לא תהיה השפעה משלשלת, ואז הגוף יקבל את המקסימום מצריכתם. "

أيهما أكثر فائدة : البطيخ الأحمر أم الأصفر ؟

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות