"חיזבאללה" מכין תכניות הגנה בקונייטרה למקרה של עימות עם ישראל

אתמול, יום ראשון, דיווח כתב רשת החדשות הסורית "סטפ" בקונייטרה כי מיליציית "חיזבאללה" הלבנונית מכינה תכניות הגנה למקרה ויאלצו להדוף  מתקפה אפשרית של הכוחות הישראלים בגזרה זאת.

הריסת בניינים בהוראת חיזבאללה

כתב "סטפ" אמר כי עיריית קוניטרה של המשטר הסורי הרסה חלק מהבניינים ששופצו לאחרונה על ידי אזרחים מהעיירה אל-בעת' (המוכרת גם בשמה: "קונייטרה החדשה") באזור הכפרי של מחוז קונייטרה, וציין כי "זה נעשה על פי הוראתו של החיזבאללה הלבנוני כדי לשפר את שדה הראיה שלהם על גזרת הגבול הסמוך עם ישראל. "

הוא הוסיף כי ציוד החפירה הכבד והדחפורים של העירייה החלו להרוס את הבניינים בהוראת אנשי חיזבאללה שבמקום וכוחות המשטר בתואנה שמדובר בהפרה ופגיעה בקניין הציבורי הממשלתי.

גורם מיוחד אישר בפני סוכנות "Step" כי עיריית קונייטרה ,הכפופה למשטר הסורי, הודיעה אחר הצהריים לבעלי הבתים הללו כי תשלח מומחים לבדוק אותם במהלך השבוע הבא כדי לפצות אותם על ההריסה בסכומים שנעים בין 50 ל -75 אלף לירות סוריות, לא לפני שיחתמו על התחייבות שלא לבנות אותם מחדש.

בשלטון המרכזי מציב מכשולים בפני תושבי קונייטרה

המקור אמר כי התושבים בעיירת הגבול טוענים כי סכום  הפיצויים המוצע אינו מספיק בכדי לשלם את עלויות השיפוץ שהם שלמו במהלך פרוייקט הבניה מחדש .

בנוסף, כוחות המשטר הסורי מציבים מכשולים בפני האזרחים בכדי להגביל ככל הניתן תהליכי בניה מחדש וזאת באמצעות הטלת אגרות היתרי בניה יקרים מאוד העשוים להגיע לכ -500,000 לירות סוריות, בנוסף לעלות הגבוהה של חומרי בניין, אשר המחסור בהם גרם לעצירה כמעט מוחלטת של תנועת השיקום באזור.

אנשי החיזבאללה פעילים מאוד בכפרים ובעיירות באזורים הכפריים של מחוז קוניטרה, הסמוכים לגבול עם הגולן הישראלי, שם נמצאים כוחות צה"ל, המבצע מעת לעת תקיפות על אתרים צבאיים שבשליטה משותפת למשטר הסורי והחיזבאללה" הלבנוני.

וידאו || מיליציית "חיזבאללה" מכינה תוכניות הגנה בקונייטרה להתמודד עם ישראל