איראן פיתחה אחסון בקונטיינר למערכת טק"ק Fateh-110

על פי תמונות שהתפרסמו באינטרנט, איראן פיתחה ערכת איחסון בקונטיינר לטילי קרקע-קרקע חדש מדגם Fateh-110  אותו ניתן להתקין על שלדת משאית אזרחית .
על פי הנראה הטילים מאוחסנים בנפרד בתוך מכולה אזרחית המשמשת גם בספנות הימית , והיא מונחת על שלדת משאית רגילה. מערכת הטילים חושפת את עצמה רק כאשר גג המכולה נפתח, והטיל עולה לקראת שיגור.

כשהטיל מאוחסן בתוך מכולה סטנדרטית ומובל על שלדות משאיות, ניתן לשנע את מערכת הנשק על הכביש מבלי להתגלות. ניתן להעביר אותו דרך היבשה, הים או האוויר לכל חלקי העולם.

ה- Fateh-110 הוא טיל קרקע-קרקע של ארגון התעשייה האווירית האיראנית המבוסס על גרסה שונה של טיל ה-"זלזל -2" , שאינו מונחה, שהוספו לו מערכות בקרה והכוונה.

בצטטו את האתר Missile Threat, איראן החלה בפיתוח ה- Fateh-110 בשנת 1995. אורכו של הטיל הוא 8.86 מ ', קוטרו 0.61 מ' ומשקלו 3,450 ק"ג. הטיל מונע במנוע דלק מוצק ובעל טווח של 210 ק"מ, אם כי יתכן שאיראן תוסיף מאיצים נוספים על מנת להגדיל את הטווח שלו כך שיוכל להגיע למטרות במרחק של עד 400 ק"מ.

ה- Fateh-110 יכול לשאת מטען של כ -500 ק"ג וככל הנראה הוא מיועד לשאת ראשי נפץ  מסוגים שונים כולל ראש נפץ כימי. ההנחה היא כי הטיל הוא גם בעל יכולת לשאת ראש נפץ גרעיני או מערכת נשק אחרת להשמדה המונית.

Fateh-110 כבר נמצא בשירות של הכוחות הצבאיים האיראניים, רכוב על שלדות משאיות מסחריות מרצדס בנץ או IVECO 6×6, ויש לו מסילת שיגור אחת.

Army Recognition Global Defense and Security news

(Picture source MilitaryImages.net)

*-