רוסיה: אמש תקפה ישראל פעם שלישית מטרות בסוריה

משרד ההגנה הרוסי אמר כי מערכות ההגנה האווירית תוצרת רוסיה יירטה שני טילים ישראליים באזור סיידה זיינאב בדמשק, בעוד שהמשטר הסורי כלל לא דיווח על תקיפה שכזאת.

סוכנות הידיעות " TASS " הרוסית ציטטה את סגן ראש "מרכז הפיוס" של הצבא הרוסי בסוריה, תת אדמירל ואדים קולט, שאמר כי שני מטוסי קרב ישראליים ניסו לתקוף מהאוויר מטרות במחוז דמשק, אך כוחות ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטו את כל הטילים..

קולט אמר בהצהרה אתמול בערב, יום ראשון, כי "החל מהשעה 05:40 ועד השעה 05:54 ב -25 ביולי, שני מטוסי קרב מדגם F-16 של חיל האוויר הישראלי שהגיחו מכיוון דרום מערב, מבלי להיכנס למרחב האווירי הסורי, ירו 2 טילים מונחים לעבר מטרות באזור העיירה סיידה זיינב שבמחוז דמשק.

الدفاعات السورية تتصدى لـ"هجوم صاروخي إسرائيلي" في ريف دمشق - BBC News عربي

קולט הוסיף כי יחידות ההגנה האווירית של המשטר השתמשו במערכות ההגנה האווירית Buk M2A מתוצרת רוסיה והשמידו את שני הטילים.

זאת התקיפה האווירית השלישית של הכוחות הישראלים על מטרות בשטח סוריה השבוע. ב -19 ביולי שיגרו מטוסי הקרב הישראלים 8 טילים לעבר מטרות במחוז חלב, וב- 22 ביולי 4 טילים על מתקנים בחומס .

המשטר הסורי לא הודיע ​​כלל על התקפה זאת שביצעה ישראל על מטרות באזור אלסיידה אלזינאב שבדמשק, אבל הודיע  ​​על שתי התקיפות הישראליות על אל-קוסייר במחוז חומס ועל המפעל הביטחוני באל-ספירה שבמחוז חאלב.

במהלך השנים האחרונות, ישראל ערכה מאות תקיפות אוויריות בסוריה, ובמיוחד תקפה עמדות של כוחות משטר אסד ומטרות של המיליציות האיראניות, ובראשן מיליציית " חיזבאללה " הלבנונית .

ישראל ממעטת ליטול אחריות על תקיפות בסוריה, אך צה"ל מסר בדו"ח השנתי שלו כי הוא הפציץ כ- 50 יעדים בסוריה בשנת 2020, מבלי למסור פרטים נוספים.