מבזקי חדשות מהעולם ליום 17-7-21. מתעדכן

*- משטרת קפריסין דיווחה כי ספינה של משמר החופים הטורקי ביצעה ירי אזהרה לעבר סירה של משמר החופים הקפריסאי שהייתה בסיור ליד חוף קאטו פירגוס, מערבית לקו הפסקת האש, סמוך ל-3:30 לפנות בוקר. לא היו נפגעים והסירה הקפריסאית התרחקה מהמקום. התקרית התרחשה ימים ספורים לפני הביקור הצפוי של הנשיא הטורקי ארדואן בצפון קפריסין.

*- ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, הודיע כי החל מהחודש הבא יחל מתן מנה שלישית של חיסון הקורונה, לפחות ארבעה חודשים אחרי המנה השנייה, כאשר הרופאים הם שימליצו על סוג החיסון, בלי קשר לסוג של החיסון הקודם שניתן. כמו כן, אורבן הכריז כי כל עובדי מערכת הבריאות יחויבו להתחסן.

*- תפגוש גם את הנשיא ביידן? מנהיגת האופוזיציה בבלארוס, סבטלנה טיחנובסקאיה, הודיעה שהיא תגיע בעוד יומיים לארה"ב ותבקר בוושינגטון, ניו יורק וקליפורניה. היא צפויה לפגוש גורמי ממשל בכירים ופוליטיקאים לצד גולים במטרה "להשיג תמיכה לבלארוס ולדון בפתרון אפשרי למשבר".

*- הצי הצפוני של חיל הים הרוסי הודיע כי ספינות לוחמה נגד צוללות השלימו תרגיל של התקפה מדומה נגד צוללת "אויב" באוקיינוס הארקטי.

על פי ההודעה, הספינות שיגרו טורפדו דמה לעבר הצוללת הגרעינית "דמיטרי דונסקוי" שמילאה את תפקיד האויב ונעה בעומק של יותר ממאה מטר בים הלבן.

*- גורם ב-FDA העריך כי אישור החירום לחסן ילדים עד גיל 12 נגד נגיף הקורונה יינתן במהלך החורף הקרוב – כך מדווחת רשת NBC.

*- חברת בלו אוריג'ין הודיעה כי אוליבר דאמן בן ה-18 מהולנד הוא הנוסע הרביעי שיצטרף לג'ף בזוס בטיסה ההיסטורית של ניו שפרד ביום שלישי. דאמן, שעומד להתחיל לימודי פיזיקה וניהול יזמות, זכה בכרטיס לטיסה השנייה אחרי ששילם סכום לא ידוע, אולם הוא יצטרף לטיסה הקרובה אחרי שהאלמוני ששילם 28 מיליון דולר עבור כרטיס נאלץ לדחות את השתתפותו בשל "סתירה בלוחות זמנים".

בכך תשבור הטיסה שלושה שיאים עם השתתפות של האסטרונאוט העשיר ביותר בעולם (ג'ף בזוס), האסטרונאוט הצעיר ביותר (דאמן) והאסטרונאוטית המבוגרת ביותר אי פעם (וואלי פאנק בת ה-82). אליהם יצטרף אחיו של מייסד אמזון ובלו אוריג'ין, מארק בזוס.

*- ממשל ביידן הודיע על פרס של עד 10 מיליון דולר למי שיספק פרטים שיובילו לכל אדם – אשר "פועל על פי הנחייה של ממשלה זרה או תחת פיקוחה" – והשתתף בהתקפות הסייבר הזדוניות על תשתיות חיוניות בארה"ב.

*- דונלד טראמפ נגד ראש המטות המשולבים, גנרל מארק מיילי, אחרי שנטען בספר חדש כי הקצין הבכיר הביע חשש שהנשיא הקודם יבצע הפיכה ואף השווה אותו להיטלר.

"מעולם לא איימתי או דיברתי עם מישהו על הפיכה בממשל שלנו", טען טראמפ. "מגוחך! אם הייתי עושה הפיכה, אחד האנשים האחרונים שהייתי עושה זאת אתו זה גנרל מיילי".

*- ראש עיריית מיאמי, פרנסיס סוארז, קרא לממשל ביידן לשקול את האפשרות להפעיל כוח צבאי נגד קובה כדי להפיל את המשטר הקומוניסטי על רקע ההפגנות האחרונות. "צריך קואליציה של פעולה צבאית אפשרית בקובה, בדומה למה שהתרחש בעבר בממשלים רפובליקניים ודמוקרטיים", אמר סוארז, בן למהגר מקובה, בריאיון לרשת פוקס וציין את הפעולות הצבאיות בפנמה, בקוסובו ואת חיסול בן לאדן.

*- העיתונאי החוקר ההולנדי, פיטר רודלף דה ווירס, שהיה כתב הפלילים הבולט במדינה, מת בגיל 64 בבית החולים, שבוע לאחר שאלמונים ירו בו באמסטרדם, זמן קצר אחרי שסיים ריאיון טלוויזיוני. "פיטר נלחם עד הסוף, אבל לא הצליח לנצח בקרב", מסרה משפחתו.

*- ראש העיר בפועל של ליאז', כריסטין דפריין, קראה למבקרים בעיר לעזוב בהקדם האפשרי והפצירה בתושבים לעלות לקומות הגבוהות לנוכח הסכנה הגוברת עם עליית מפלס המים בשל ההצפות הכבדות שפוקדים את מערב אירופה. "כל מי שיכולים לעזוב את העיר, עליהם לעשות זאת", הכריזה. "הגשרים ייסגרו ללא ספק".

*- האם זה מטוס הקרב מהדור החמישי של רוסיה שלפי ההערכות יחשף בתערוכה אווירית בשבוע הבא?

צילומים ברשת החברתית הרוסית VK תיעדו את המטוס המסתורי בנמל התעופה ז'וקובסקי ליד מוסקבה, שם תתקיים תערוכת MAKS-2021.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי