מלחמת העולם השניה, פרק חמישי

eli:
. מלחמת העולם השניה. פרק חמישי.

מספר חודשים לאחר שפרצה המלחמה השתלטה גרמניה על כול מערב אירופה כשהיא כובשת את דנמרק נורווגיה לוקסמבורג הולנד בלגיה צרפת ופולין כשאוסטריה מסופחת לגרמניה עוד לפני המלחמה כך גם חבל הסודטים בצכוסלובקיה. שוודיה לא נכבשה כי הכריזה על נייטרליות כך גם ספרד. בקרב על בריטניה נחלו הגרמנים הפסד ראשון במלחמה. הרוסים לקחו את המדינות הבלטיות ללא קרב וכבשו חלק ממזרח פולין וגם את פינלנד שם הרוסים הקיזו דם רב.
האיטלקים שחברו לגרמנים כבשו בבלקן את אלבניה והמשיכו לכיוון יוון שם הם הובסו מול היוונים,בצפון אפריקה דחקו הבריטים כמה מאות קילומטרים לאחור את האיטלקים שהגיע עד המדבר המערבי ואילו באפריקה איבדו האיטלקים את אריתראה סומליה ואתיופיה.

ב27/9/1940 נחתם הסכם בין מדינות הציר שכללו את איטליה גרמניה ויפן שעדיין לא הצטרפה ללחימה בנוסף הצטרפו גם הונגריה בולגריה רומניה סלובקיה ויוגוסלוויה, יומים לאחר החתימה הייתה הפיכה ביוגוסלוויה שגרם לה לסגת מההסכם מה שייגרום לכיבושה ע"י הגרמנים.
יוגוסלוויה היתה חיונית לגרמנים כדי לפלוש ליוון ולאחר אולטימטום שהוצג ליוגוסלווים לאפשר לגרמניה להשתמש בשטחם נדחה כובשים הגרמנים את יוגוסלוויה ומפצלים אותה ל2 חלק בשליטתם וחלק בשליטת איטליה, משם ממשיכים הגרמנים לעבר יוון וכובשים אותה, המלך היווני נמלט מהמדינה, מיוון פונים הגרמנים לכרתים וכובשים אותה כשאלפי החיילים הבריטים מצליחים להמלט ברגע האחרון.

עד שלב זה במלחמה נלחמה בריטניה לבדה עם סיוע של חיילים ממדינות חבר העמים הבריטי וכח צרפתי בפיקודו של הגנרל דה גול שנמלט מצרפת לבריטניה עם חלק מחייליו. מולם התייצבו כל מדינות הציר שכללו את מרבית המדינות שנכבשו ואת איטליה וגרמניה. חלק מהמדינות נותרו נייטרליות. שאר המדינות התכוננו למלחמה אך טרם השתתפו בה ובנתיים עסקו בהתעצמות צבאית. יפן החלה להכין את התבשילים על האש. רוסיה בשלב זה לא גילתה מעורבות. ארה"ב סרבה בתוקף לבקשות חוזרות ונשנות של צרציל להתערב במלחמה והסתפקה במשלוחי מצרכים חיונים למלחמה לבריטניה

עד כאן הפרק החמישי

כתיבת תגובה