סקירה על פינוי סיני 1982

סקירה על פינוי סיני 1982

סיני.חצי אי ענק כ60 אלף קמ"ר שזה פי 3מגודלה של ישראל בגבולות 67 נכבש 3פעמים מידי המצרים ובכל הפעמים נסוגו האי היה עשיר בשדוות נפט שסיפקו למעלה מרבע מהצריכה של ישראל עם כ 900ק"מ חוף ו כ20יישובים רובם בפיתחת רפיח כ 10קמ מדרום לגבול הבנלאומי 3לחופי מפרץ אילת 1סמוך לאל עריש ו 2האחזויות נח"ל בחופי הים התיכון.

במרץ 1979לאחר ביקור סאדאת נחתם הסכם שלום שבמסגרתו תיסוג ישראל ב 2 שלבים מכל סיני וכל זאת בפרק זמן של 3שנים, רצועת חוף קטנה באורך 700מטר סמוך לאילת(טאבה והכפר של רפי נלסון)שלגביה היו חילוקי דעות תידון בבוררות וכמובן שאנו נפסיד בבוררות(כרגיל) וניסוג בהמשך גם משם.
בהסכם שנחתם נאמר שהמצרים יוכלו להחזיק כח צבאי מצומצם מאוד בסיני ואכן המצרים עמדו בסכם שהיה תחת פיקוח של כח אמריקאי לשמירת השלום, היום כבר ההסכם הופר בצורה בוטה ביותר באישור/ידיעה /הסכמה/בלית ברירה של ישראל כדי לאפשר למצרים להלחם בכוחות הג'יהאד שהשתלטו על סיני.

לסיכום. לפני 34שנים פינה החייל הישראלי האחרון את סיני כולל הישובים וכל מחנות הצבא לאחר שליטה שנמשכה 15שנים. אגב 40יום לאחר מכן עם פתיחת מלחמת לבנון הראשונההחלה תקופת הנוכחות הישראלית בלבנון שתמשך 18שנים.

עד כאן בקצרה

כתיבת תגובה