האומות המאוחדות: 5 מיליון תימנים נמצאים צעד אחד לפני רעב

סטפן דוג'ריק, דוברו של מזכ"ל האו"ם, הודיע ​​כי יותר ממחצית מאוכלוסיית תימן מתמודדת עם חוסר ביטחון תזונתי, וחמישה מיליון בני אדם נמצאים צעד אחד לפני רעב.

"הסכסוך נמשך ללא הפסק בתימן, כולל העיר מאריב , שם האלימות עקרה למעלה מ- 22,000 בני אדם מאז תחילת פברואר," אמר במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה במטה האו"ם בניו יורק, ביום שבת .

הוא ציין גם כי "כלכלת תימן קרסה, מכיוון שערך המטבע שלה צנח לשיא השפל שלו בתחילת החודש, מה שאומר שיותר אנשים לא יוכלו להרשות לעצמם לקנות מזון וסחורות בסיסיות."

"ללא מימון נוסף וגמיש לתוכנית התגובה ההומניטארית שלנו בתימן, אנו נתמודד עם חוסר במימון מתאים, ומיליוני אנשים יראו צמצום בסיוע מציל החיים שהם זקוקים לו נואשות", הוסיף.

ראוי לציין שמאריב היה עד לפברואר האחרון תחת מתקפות החות'ים, שרצו להשתלט עליו, מכיוון שהוא נחשב למעוז החשוב ביותר של ממשלת תימן, בנוסף להיותו אזור עשיר בנפט וגז ,למרות כל הקריאות הבינלאומיות להפסיק את הקרבות, מחשש לכמעט מיליון העקורים במחוז.

לפני שבועות הושק צוות גישור בחסות האומות המאוחדות כדי להשיג הפסקת אש במדינה, אך המיליציה עדיין ממשיכה בהתקפותיה, ומערערת את המאמצים הבינלאומיים להשגת מטרה זו.

مسؤول أممي يحذر ... 5 ملايين يمني على بعد خطوة واحدة من المجاعة • 27 يونيو, 2021