רוסיה מגיבה לתקרית עם בריטניה בים השחור בתרגיל ימי מול חופי סוריה

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי כוחות הים הרוסיים החלו בתרגילים צבאיים במי הים התיכון, סמוך לחופי סוריה ובקרבת נושאת המטוסים הבריטית "המלכה אליזבת", לאחר ימים של מתיחות בין רוסיה לבריטניה בים השחור.

תרגילים משותפים אלה בין חיל האוויר הרוסי לחיל הים הרוסי מתקיימים במרחק של 30 ק"מ בלבד מנושאת המטוסים  הבריטית "המלכה אליזבת" הנמצאת כרגע במזרח הים התיכון, בתוך אזור סגור מדרום לקפריסין.

TVzvezda  – רשת של משרד ההגנה הרוסי אמרה כי חמש ספינות – כולל סיירת רוסית Moskva, שתי פריגטות (אדמירל אסן אדמירל מקארוב) – ושתי צוללות (Stary Oskol ו רוסטוב-על-דון) – משימתם לאבטח את בסיס חיל האוויר "חמימים" במערב סוריה בנוסף ישנם גם מפציצים אסטרטגיים (Tu-22M3) ומטוסי קרב עמוסי טילים המשתתפים באבטחת הכוחות הרוסיים בסוריה.

מטוסי מיג -31 K בבסיס חמיימים

ביום שישי האחרון הודיע ​​משרד ההגנה הרוסי כי הציב שני מטוסי מיג -31K בבסיס האווירי "המיימים" באזור הכפרי המערבי של מחוז לטקיה, במערב סוריה.

זו הפעם הראשונה שרוסיה מציבה מטוסי מיג -31K בבסיס חמיימים, לאחר שסללה מחדש את אחד המסלולים בבסיס והתקינה ציוד תאורה ורדיו חדשים.

מיג -31 K הוא אחד ממטוסי בקרב הרוסים החדישים ביותר המסוגלים לירות טילים היפרסוניים מהדגם המתקדם ביותר – "קינז'ל", המאופיין ביכולתו לטוס במהירות של פי 10 ממהירות הקול, ולעוף במסלול פתלתל המאפשרת לו לחדור אזורים המוגנים על ידי טילים נגד טילים.

עם הגעת המטוסים והטילים הללו לבסיס חמיימים,  הבסיס הוכיח כי הוא יכול לקלוט את כל סוגי המטוסים של חיל האוויר הרוסי, על פי העיתון "VPK" של התחום הצבאי-תעשייתי ברוסיה.

תמונה

הרעת היחסים בין רוסיה לבריטניה

התרגילים האוויריים והימיים הרוסיים המשותפים מתקיימים על רקע התדרדרות ביחסים בין רוסיה לבריטניה, בעקבות התקרית האחרונה בים השחור.

המשחתת הבריטית "דיפנדר" – על פי משרד ההגנה הרוסי – הפרה את הגבולות הימיים של רוסיה בסמוך לחצי האי קרים, מה שגרם לרוסיה לירות יריות אזהרה בדרכה של המשחתת.

בריטניה מצדה הכחישה כי הצד הרוסי ירה כל זריקת אזהרה, ואילו הרמטכ"ל הבריטי הזהיר מפני הסכנה של מלחמה אמתית אם מנהיגי שתי המדינות לא ישקלו את ההשלכות האפשריות של תקריות כאלה. "לפני שיהיה מאוחר מדי".

באשר לשגריר רוסיה בלונדון, אנדריי קילין, הוא הזהיר את בריטניה מפני חזרה על פרובוקציות, כמו הפרת המשחתת הבריטית "דיפנדר" במים הטריטוריאליים של רוסיה, וציין כי "תגובת מוסקבה עשויה להיות קשה".

רוסיה מתעקשת על נכונות הדיווח שלה על האירוע, ואומרת כי "לונדון מנסה להכחיש את העובדות כדי לרצות את אוקראינה, הרואה בחצי האי קרים חלק משטחה, ובכך מכחישה את האפשרות שהתקרבותה של הספינה הבריטית לחוף חצי האי קרים היה הפרה של מימי רוסיה. "

ראוי לציין שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים של אוקראינה לשטחה במשאל עם חד צדדי ב- 16 במרץ 2014, שלא הוכר על ידי הקהילה הבינלאומית, ובעקבותיו הוטלו סנקציות על מוסקבה על ידי האיחוד האירופי, ארה"ב ומספר מדינות נוספות.