דוח: ממשל ביידן שוקל להסיר את הסנקציות מעל חמינאי

רשת התקשורת האמריקאית, NBC News , אמרה כי ממשל ביידן שוקל לבטל את הסנקציות נגד המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, במסגרת המשא ומתן לחזור להסכם הגרעין משנת 2015, תוך שהוא מצטט "בכיר אמריקני לשעבר ושני אנשים המכירים את הנושא".

על פי מקורות הרשת, צוות המשא ומתן האמריקני והאיראני דן במהלך האפשרי במהלך השיחות העקיפות בווינה, כחלק ממערך פשרות רחב יותר שיוביל להחזרת ארצות הברית להסכם 2015 ולהתחייבותה של איראן שוב להגבלות על כניסתה לתוכנית לפיתוח גרעין.

בתשובה לשאלה בדבר האפשרות להסיר את הסנקציות על המנהיג האיראני, דובר משרד החוץ האמריקני אמר לרשת כי "האופי המדויק של הצעדים הקשורים לסנקציות ולרצף שלהן, שעל ארצות הברית לנקוט כדי להשיג חזרה דו צדדית ליישום תכנית הפעולה המשותפת, הוא בדיוק נושא השיחות בין וושינגטון לטהרן.

"אין הסכמה על שום דבר עד שהכל יוסכם," הוסיף הדובר, על פי רשת NBC.

המשא ומתן התחדש בווינה באפריל בין איראן, בריטניה, סין, צרפת, גרמניה, רוסיה ונציגי הגוף המפקח על הסכם 2015, בהשתתפות עקיפה של ארצות הברית.

ביום שישי הזהירו ארצות הברית וצרפת את איראן כי הזמן לחזור להסכם הגרעין מסתיים, והביעו דאגה מכך שפעילות הגרעין הרגישה של טהראן עשויה להתפתח אם המשא ומתן יימשך.

שני הצדדים אמרו כי אחת ההבטחות העיקריות של ביידן לחזור להסכם 2015, תתקשה לעבור אם הרשויות האיראניות לא יעשו ויתורים במהלך השיחות בווינה שנמשכת כבר חודש.

טהרן הגיבה ואמרה כי על הצדדים האחרים לקבל החלטות והדגישה כי מעולם לא נסוגה מההסכם הבינלאומי על תכנית הגרעין שלה.

ממשל ביידן אומר כי הוא מוכן לבטל את הסנקציות הכלכליות הקשורות לפעילות הגרעין שנקבעו בהסכם הגרעין, אך מאשר כי הוא ישמור על סנקציות אחרות, כולל אלה הקשורות לזכויות אדם ותמיכת איראן בקבוצות חמושות במדינות ערב.

איראן מתעקשת שכל הסנקציות יבוטלו, ומצטטות את ההבטחות לסיוע כלכלי במסגרת העסקה.

بايدن وخامنئي يتمسكان بشرط العودة للاتفاق النووي ظريف يرفض إعادة مناقشة الاتفاق… وتباين إيراني حول «الإجماع» على التفاوض مع واشنطن الشرق الاوسط