חוסל המשת"פ הבכיר ביותר של חיזבאללה בדרעא שבדרום סוריה

ביום שבת הודיע ​​המצפה הסורי לזכויות אדם על הריגתו של "סוכן חיזבאללה הלבנוני הבולט ביותר" באזור הכפרי המזרחי של מחוז דרעא שבדרום סוריה.

המצפה ציטט את מקורותיו באומרו כי ההרוג נורה למוות על ידי חמושים לא מזוהים בעיירה צידא -صيدا, מזרחית לדרעא, מה שגרם למותו במקום. בעבר ניסו כבר חמושים להתנקש בו מספר פעמים.

רשתות תקשורת של האופוזיציה הסורית הצהירו כי ההרוג נקרא עארף אל-ג'המאני – عارف الجهماني וכי הוא המשת"פ הבכיר ביותר של חיזבאללה בעיר דרעא שבדרום סוריה.

מערוץ התקשורת הסורי – "בלדי" נמסר כי "אל-ג'המאני" היה המפקד הצבאי של מיליצית  "צבא הירמוכ"  – "جيش اليرموك" לפני שהצטרף לשורות מיליציית "חיזבאללה" לאחר שמצבו הביטחוני הוסדר ,כאשר כוחות המשטר הסורי השתלטו על דרעא.

על פי הסטטיסטיקה של המצפה הסורי, מספר הפיגועים וניסיונות ההתנקשות בדרעא ובדרום סוריה בצורות ובשיטות שונות באמצעות פיצוץ חומרי נפץ, מוקשים, מנגנונים ממולכדים וירי שבוצעו על ידי תאי חמושים בתקופה מיוני 2019 ועד היום הגיע ל -1,126 פיגועים והתנקשויות.

מספר ההרוגים כתוצאה מאותם ניסיונות באותה תקופה הגיע ל 768 איש, כלומר: 220 אזרחים, בהם 13 אזרחיות ו 22 ילדים, בנוסף ל 354 לוחמים מקרב כוחות המשטר והמיליציות הנאמנות להם ומשתפי פעולה עם כוחות הביטחון, ו- 136 לוחמי מיליציות של צבא סוריה החופשי לשעבר בעברו תהליך של סולחה עם צבא סוריה.

המחוסל:

المرصد قال إن الجهماني أبرز عملاء حزب الله في درعا