שני שלישים מהפליטים הסורים באירופה מסרבים לחזור והשאר מהססים

נתונים שפרסם אתר אירופי המתמחה בענייני הגירה העלו כי שני שלישים מהפליטים הסורים באירופה מסרבים לחזור לארצם, וכך גם הרוב המכריע של תושבי מדינות ערב שמצאו מקלט ביבשת אירופה.

אתר  "schengen visa info" ("מידע על אשרת שנגן"), העוסק בחדשות בענייני קבלת מקלט באיחוד האירופי, אמר אתמול, חמישי, בדו"ח כי 66% ממבקשי המקלט הסורים באיחוד האירופי אינם מתכוונים לחזור לארצם.

הוא הוסיף כי למעלה מ -10,000 סורים הגישו בקשה להגנה בינלאומית בקבוצת "האיחוד האירופי +"  – "الاتحاد الأوروبي +" במהלך החודשיים הראשונים של שנת 2021, על פי מה שפרסם משרד התמיכה האירופי בפליטים בדו"ח "מידע על מוצא הארץ".

על פי הדו"ח, מספר הבקשות שהגישו פליטים סורים הוכפל בתקופה מספטמבר 2020 לפברואר 2021 בהשוואה לתקופת חצי השנה הקודמת.

בינתיים, הבקשות הסוריות שעומדות לפני עיון משפטי ראשון הגיעו ל 50,400 מקרים, עלייה של 38 אחוזים. 

לגבי הרצון לחזור, 1,600 משתתפים סורים מגרמניה, צרפת, הולנד ושבדיה הצהירו כי הם לא ישובו לסוריה אלא אם כן התנאים יתייצבו, כך על פי מחקר שערך "אירגון היום הבא".

הוא ציין גם כי 137 סורים חזרו מרצונם מדנמרק לסוריה בינואר 2020 בתמורה לפיתויים כספיים גדולים, בעוד שרק עשרה סורים מתוך 77,000 בהולנד הסכימו לחזור למולדתם.

בפברואר ובמרץ 2021 ערך הנציב העליון של האו"ם לפליטים סקר שכלל 3,201 סורים החיים במצרים, לבנון, ירדן ועירק. 

על פי תוצאות המחקר, 90% מהסורים באותן מדינות לא רצו לחזור לסוריה בתוך שנים עשר החודשים הקרובים.

שלוש הסיבות העיקריות לחוסר העניין לשוב למולדת, שצוינו על ידי המשיבים, היו היעדר פרנסה והזדמנויות עבודה, היעדר ביטחון, והיעדר דיור הולם או דאגות דיור אחרות.

إحصائيات كارثية… تقرير أممي يكشف حال اللاجئين السوريين في لبنان