"האויבים יודעים שאנחנו לא מהססים" – בנט רומז למתקפת הכטב"מ באיראן

ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט רמז במשתמע על תפקידה של ארצו במתקפת הכטב"מים על אתר המקושר לתוכנית הגרעין האיראנית, על פי אתר החדשות – " טיימס ישראל" . 

"אויבינו יודעים שאנחנו נחושים וחכמים יותר, ואנחנו לא מהססים לפעול כשצריך", אמר בנט בנאומו במהלך טקס הסיום של קורס טייס של חיל האוויר הישראלי, ביום חמישי.

בנט הוסיף כי לראש ממשלת ישראל הייתה תמיד "אחריות קדושה שלא לאפשר איום קיומי על מדינת ישראל. פעם זאת היתה עירק, והיום זה איראן".

דבריו של ראש ממשלת ישראל החדש הגיעו יום לאחר התקפת כטב"מ על מתקן ייצור צנטריפוגות איראני מחוץ לטהרן.

ישראל פגעה בכור גרעיני עירקי בסמוך לבירה בגדאד בשנת 1981 בתקיפה המכונה "מבצע אופרה".

ה-"ניו יורק טיימס " דיווח כי ההתקפה על מתקן השייך לסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, ביום רביעי, כוונה לבניין לייצור צנטריפוגות, באמצעות מזל"ט שהמריא מתוך שטח איראן.

אדם המכיר את הנושא אמר לעיתון האמריקני כי הכטב"מ המריא ממקום לא הרחק ממפעל הצנטריפוגות, המשמש להעשרת אורניום במתקני פורדו ונתנז.

בינתיים, התקשורת האיראנית הרשמית אישרה כי ההתקפה נכשלה, ו"לא גרמה לנפגעים או נזק ולא שיבשו את תוכנית הגרעין האיראנית ".

למרות הטענות הרשמיות של איראן כי הצנטריפוגות לא נפגעו, התקיפה גרמה לנזק במתקן, כך על פי דיווחים בתקשורת העברית שפורסמה על ידי "טיימס אוף ישראל".

ישראל לא התייחסה באופן רישמי לתקיפה ביום רביעי, אך המדינה, המתנגדת בתוקף להסכם הגרעין הבינלאומי בין המעצמות הגדולות לאיראן, נחשבת לאחראית למתקפות חוזרות ונשנות על תוכנית הגרעין האיראנית.

בנוסף, בנט ציין בהצהרותיו כי ישראל חרגה ממדיניות קודמו, בנימין נתניהו, בסירובה לתקשר עם ארצות הברית על תוכניתה להצטרף להסכם הגרעין האיראני ב -2015. 

ממשלת ישראל הקודמת סירבה לדון בעסקה עם ארצות הברית, מכיוון שהיא התנגדה בתוקף למהלך כזה.

עם זאת, בנט אמר כי בעוד שבסופו של דבר ישראל תגן על עצמה במידת הצורך, המדינה תשתף פעולה עם ממשל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנושא.

והוא הוסיף, "אנו נמשיך להתייעץ עם בעלי בריתנו כדי לשכנע, להחליף מידע והבנות מתוך כבוד הדדי עמוק. אך בסופו של דבר, האחריות לגורלנו תישאר בידינו. נפעל באחריות ובזהירות."

הוא המשיך, "העולם חייב לדעת שיש משטר אכזרי וקיצוני כזה … שמוכן להרעיב את אנשיו במשך שנים על מנת להשיג את תוכנית הגרעין הצבאית שלו. זה משטר שאתה לא יכול להשלים איתו. "

מאז אפריל האחרון ארצות הברית ואיראן מנהלות משא ומתן עקיף בווינה לחזרה להסכם הגרעין משנת 2015, ממנו פרש נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ באופן חד צדדי.

صحيفة إسرائيلية تكشف تفاصيل استهداف "منشأة نووية" إيرانية | التلفزيون العربي