אירן נשבעת לגמול לישראל על הריגת חייליה בשדה התעופה טי-4 בסוריה

האיומים הפכו באחת לגלויים וברורים . לא עוד קריאה בין השורות שניתן להשתמע ל-2 פנים. האיומים לתגובה צבאית הם כאן ועכשיו.                               נשאר רק לחכות לעיתוי!

משרד החוץ האירני הודיע היום,יום שני,כי אירן תגיב, בזמן הנכון שיראה לה,על התקפה הישראלית על שדה התעופה הצבאי טי-4 ב-9 לאפריל שנה זאת,ושגרם להריגת מספר יועצים צבאיים אירנים.

דובר משרד החוץ האירני-בהראם קאסמי אמר במסיבת עיתונאים שנערכה בטהרן כי:"ההתקפות הישראליות על אנשינו שבסוריה אינן מקובלות כי אנחנו כאן לבקשתה של ממשלת סוריה הלגיטימית .ישראל עוד תתחרט על תקיפה זאת. יש בידינו הרבה אופציות לפעול נגד האויב הישראלי ונעשה מה שהכי נכון לגבנו. עד כה לא פנינו לקהילייה הבין לאומית בנושא התוקפנות הישראלית כי הנושא נמצא בבדיקה ואפשרות זאת נמצאת על השולחן".

כמו כן תקף הדובר האירני את הודעת הסיכום של הליגה הערבית אשר גינתה את המעורבות האירנית באזור וציין כי "הודעות אלו משקפות את דעתם של מספר מנהיגים של מדינות ערב ובראשם סעודיה".
יש לזכור,כך טוען עיתונאי שכתב דברים אלו כי שלשום בשעה 10 בלילה תקפו מטוסי קרב בלתי מזוהים ,אך משערים שאלו היו מטוסי קרב ישראלים,עמדות של הכוחות האירנים באזור ג'בל עזאן הנמצאת באזור העיירה אלחאדר בפרברי חאלב הדרומיים.


הבסיס הצבאי האירני בעזאן הוא מהבולטים בבסיסים האירנים בצפון סוריה ,ונבנה על ידי אירן לפני שנים לאחר שכוחותיה השתלטו על הערים והכפרים של פרברי חאלב הדרומיים.

מקורות אחרים טוענים כי באותו זמן היו תקיפות אוויריות נוספות על עמדות של המיליציות האירניות ליד שדה התעופה דיר א-זור ועל מרכז למחקר מדעי הנמצא מערבית לשדה התעופה דיר א-זור,מזרחית לעיר עצמה.

ישראל הכחישה מאוחר יותר כי פעלה באותו יום בסוריה.

 

כתיבת תגובה