מבזקי חדשות ליום 19-4-21

*- ארגון המטאורולוגי העולמי (WMO) – מזהיר מפני "אסון גרעיני" שעשוי לגרום נזק ישיר לעיראק ולמדינות אחרות במפרץ אם רעידת אדמה תיפגע במפעל הגרעין האיראני "בושהר".

*- רעידת אדמה בעוצמה של 5.9 היכתה באזור דרום איראן בו נמצא גם הכור הגרעיני בבושהר.

*- אתר אקסיוס #أكسيوس : המודיעין הישראלי הודיע לקבינט על הערכותיו לגבי הכוונה של וואשינגטוןל חזור להסכם הגרעין עם איראן .

*- כַתָב רשת אלערביה בירושלים זיאד חלבי: ישראל רואה את יכולתה להשפיע על החלטות מימשל ביידן כאפס .. לכן אנו עשויים לצפות לפעולות מסתוריות נגד הכורים הגרעיניים באיראן.

ועל כך העיר הפרשן הצבאי של האתר : ישראל רואה בהסכם הגרוע כמצב בו אין הסכם או שהוא מופר כפי שהיה בשנים האחרונות ולכן ראינו (בשונה מ״עשויים לצפות״) פעולות מסתוריות נגד מתקני הגרעין. ישראל גם הבהירה שהסכם כזה לא יחול עליה ולא יסנדל אותה מלפעול.

*- מנכ"ל משרד החוץ הישראלי לשעבר דור גולד:לאיראן יש תוכנית לפרוס טילים ארוכי טווח באזורים שיעיים כהקדמה לקראת החלפת ראשי נפץ קונבנציונליים עם גרעינים.

*- משמרות המהפכה האיראנים: טקסי ההלוויה וקבורת גופתו הטהורה של סגן מפקד כוח קודס הגנרל חיג'אזי יבוצעו במסגרת האמצעים וההוראות של המטה למאבק בשחיתות ובקורונה.

*- ד"ר איסמעיל אחמדי, יועץ לנשיא איראן: עד כמה שאני יודע, חג'אזי כבר עבר אירוע מוחי קל ולפני כמה ימים הוא חטף התקף לב נוסף. במהלך היומיים האחרונים הוא היה בתרדמת והיום ליבו נדם. לוחמה ביולוגית מכילה בדרך כלל חומרים מסרטנים, לא התקפים חריפים מיידיים.

*- בנו של מוחמד איברהים חמת מפקד משמרות המהפכה במהלך מלחמת איראן עירק, הודיע כי מותו של סרדר חג'אזי לא נבע מהתקף לב וכינה אותו "שהיד".

*- ברקע הדיווחים על מותו מאירוע לבבי של סגן מפקד כוח קודס : אחרי כמה מכות ישירות בפוני, מול כולם ובפרהסיה, ייתכן וחלק ממהלומות ההמשך עדיף ויבוצעו בצורה שאינה בבחינת דחיפת אצבע בין העיניים. לעיתים המטרה היא הביצוע, השורה התחתונה. לא תמיד צריך לקחת קרדיט, העיקר שהמונה דופק.
מניח שישנם כאלה שמבינים רמזים ואם לא, שיעשו א.ק.ג. .

*- העיתון קיהאן האיראני: מדוע חיזבאללה הלבנוני לא נקט בפעולה צבאית לטובת איראן ונגד ישראל לאחר מותו של סרדאר סלימאני? כל השנים המשטר טוען שהעלויות שהושקעו באזור יוצרות כוח מרתיע ומשתמשים בכוח זה במידת הצורך? מדוע לא להשתמש בהם היום כאשר הגיע הזמן לתקוף.

*- ערוצים המזוהים עם ארגון החיזבאללה מפרסמים סרטון חדש המאיים על ישראל. יש לציין שעוד מאוגוסט 2020 החיזבאללה הבטיח לנקום על מותו של הפעיל עלי מוחסן שנהרג בתקיפה בשדה התעופה בדמשק.

*- מקורות ביטחון עירקיים: 5 פצועים, בהם שני קבלנים זרים, בתקיפת הטילים על בסיס האוויר בלד.

*- עיראק: לפני זמן קצר דווח כי מילציות שיעיות המגובות ע״י איראן שיגרו לפחות שלוש רקטות לעבר בסיס חיל האוויר העיראקי בלד, במחוז סאלח א-דין שסמוך לבירת עיראק – בגדד. הבסיס מאכלס בתוכו חיילים מהקואליציה הבינלאומית בראשות ארה״ב. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- נחתם הסכם הרכש הביטחוני הגדול אי-פעם בין ישראל ויוון.
ההסכם שנחתם ע״י ראש אגף הסיוע לייצוא הביטחוני ׳סיבט׳, תא״ל (במיל׳) יאיר קולס, כולל הקמה ותפעול של מרכז בינלאומי לאימוני טיסה לחיל האוויר היווני, ע"י חברת 'אלביט מערכות', בהיקף של כ-1.65 מיליארד דולר (כ-5.4 מיליארד ש"ח). – – משרד הביטחון

*- לקראת ישיבת הקבינט הערב – צבי יחזקאלי ('חדשות 13'): "כשטראמפ היה נשיא לא היינו באיום גרעיני קיומי, עכשיו אנחנו ניכנס לאיום קיומי". ‎

*- יעקב עמידרור הוא אלוף בצה"ל במילואים, כיהן כראש המטה לביטחון לאומי, ראש חטיבת המחקר באמ"ן –

" ארה"ב בדרך לחידוש הסכם הגרעין עם איראן , כבר לא ניתן לעצור זאת . הסיכוי להשיג הסכם משופר וטוב יותר הוא אפסי . ברור לגמריי שישראל אינה מחוייבת להסכם החדש המתגבש. "