הונגריה מאשימה את תקשורת השמאל הליברלית באירופה בניסיון לרסק בריתות

הטלוויזיה הממלכתית בהונגריה יצאה במתקפה נגד העיתונאית האוסטרית, פרנציסקה צ'ינדרלה מהשבועון פרופיל, אחרי שהיא "העזה" להציג לשלוח לנציגי מפלגת השלטון ההונגרית בפרלמנט האירופי מייל עם שאלות על הברית היורוסקפטית החדשה שהקים ראש הממשלה, ויקטור אורבן, עם ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי, ועם מנהיג מפלגת לגה באיטליה, מתאו סלביני, בשבוע שעבר.

בין השאר, תהתה צ'ינדרלה במייל לאנשי פידש מדוע לא השתתפו גם נציגים של מפלגת החירות באוסטריה או של מפלגתה של מארין לה פן בצרפת ושאלה כיצד ניתן למנוע הישנות על התרסקות של בריתות דומות בעבר שקרסו בשל מחלוקות על טורקיה, רוסיה ואנטישמיות.

הכתבה בטלוויזיה ההונגרית האשימה כי צ'ינדרלה ניסתה לסכל את "הברית הנוצרית-דמוקרטית החדשה" וכי השאלות של העיתונאית האוסטרית הן חלק ממתקפה של "תקשורת השמאל הליברלית באירופה". על השאלה לגבי נוכחות של נציגי מפלגות אחרות, נאמר כי "רק עיתונאים חובבנים שואלים דברים כאלה".

המתקפה החריגה עוררה ביקורות מצד עיתונאים בהונגריה, מצד ארגונים לחופש העיתונות באוסטריה וגם מצד שר החוץ האוסטרי, אלכסנדר שלנברג, שהתקשר לעמיתו ההונגרי, פטר סיירטו, שבעצמו האשים את צ'ינדרלה כי היא מפיצה "פייק ניוז" נגד הונגריה.

צ'ינדרלה עצמה לא הסתירה את האבסורד של האירועים והביעה תמיכה בעמיתיה ההונגריים. "זה לא נוגע לנו", צייצה. "זה קשור לעמיתינו בבודפשט ובשאר הונגריה שניצבים מול הדבר הזה בכל יום ובכל שבוע. הסולידריות מגיעה להם. אני יכולה להבטיח לכם: אנחנו לא נפסיק לדווח על קריסת הדמוקרטיה במדינה השכנה שלנו".

חשוב לציין כי במסיבת העיתונאים שקיימו שלושת המנהיגים בבודפשט בשבוע שעבר, הם הצהירו כי הברית יוצאת גם נגד "צנזורה", אבל העיתונאים ששהו באולם לא קיבלו הזדמנות להציג להם שאלות.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי