"עלילה מורכבת להפלת המלך":עיתון אמריקאי חושף מודיעין אודות מעצרי ירדן

ביום שבת עצרו הרשויות הירדניות בכירים בולטים מסיבות שתוארו כ"ביטחוניות ", על פי כתב רשת החדשות האמריקאית בשפה הערבית "אל-חורה".

סוכנות הידיעות הרשמית של ירדן "פטרה" מסרה כי בין העצורים נכללו אשריף חסן בן זייד, באסם עוואד אללה, מנהל לשכת הנסיך, חמזה יאסר אל-מג'אלי וקבוצת בכירים אחרים.

כתב אל-חורה דיווח כי היו עוד "מעצרים אחרים" שעשויים להחשף רק במועד מאוחר יותר.

הוושינגטון פוסט, שציטט בכיר רם דרג במודיעין  במזרח התיכון, דיווח כי הנסיך חמזה בן אל חוסין הושם במעצר בית בעמאן, וציין כי החקירות נמשכות סביב "מזימה לכאורה " להפלת המלך עבדאללה השני.

גורם רשמי ירדני הכחיש כי הנסיך חמזה עוכב או נמצא במעצר בית.

הוושינגטון פוסט דיווח כי הרשויות בירדן עצרו כעשרים אנשים נוספים, ואילו סוכנות הידיעות הרשמית הירדנית, פטרה, אמרה כי המעצרים התרחשו לאחר "מעקב ממושך".

המהלך הגיע, על פי הדיווח בוושינגטון פוסט, לאחר שהתגלה מה שמתארים גורמים בארמון המלוכה הירדני כ-"מזימה מורכבת ועצומה ", בה השתתף לפחות בכיר אחד ממשפחת המלוכה, בנוסף למנהיגי השבטים וחברי מערכת הביטחון הירדנית, לפי העיתון.

בכיר המודיעין מהמזרח התיכון, שסירב לחשוף את זהותו בגלל רגישות הנושא, הוסיף, על פי העיתון, כי צפויים מעצרים נוספים. יועץ בארמון המלוכה בירדן אישר לעיתון כי המעצרים הגיעו על רקע "איום על יציבות המדינה".

 בית המשפט לביטחון המדינה בירדן גזר עונש מוות על ידי תליית 6 ממבצעי פשע זרקא בוי